معاون استاندار البرز خبر داد
با تاسیس رسمی استان البرز و معرفی نماینده ولی فقیه از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، رایزنی‌هایی برای افزایش تعداد نمایندگان البرز در مجلس خبرگان رهبری انجام شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 15 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: تا پیش از تشکیل استان البرز و جدا شدن شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد از استان تهران، این منطقه یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری داشته و تا امروز نیز همین روال ادامه داد.
نماینده فعلی مردم این منطقه در مجلس فوق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کازرونی خطیب جمعه شهرستان کرج است.
با تشکیل رسمی استان البرز و معرفی نماینده ولی فقیه از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای، رایزنی‌هایی برای افزایش تعداد نمایندگان البرز در مجلس خبرگان رهبری انجام شد.
بر اساس آخرین اخبار رسمی، این رایزنی‌ها نتیجه بخش بوده و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از اختصاص سهم دو کرسی برای استان البرز در مجلس خبرگان رهبری و برگزاری اولین انتخابات مستقل خبرگان در استان خبر داده است.
حجت‌الله ملاصالحی اظهار داشت: برابر مصوبه اخیر مجلس خبرگان رهبری در شهریورماه سال‌جاری، استان البرز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری صاحب 2 کرسی شد.
ملاصالحی خاطرنشان کرد: پیش از این استان البرز همراه با استان تهران در انتخابات خبرگان رهبری شرکت می‌کرد، اما با تصویب این قانون، تعداد نمایندگان این استان، به صورت مجزا و مستقل مشخص خواهد شد.
معاون استاندار البرز تصریح کرد: با این اوصاف، البرز شاهد برگزاری اولین انتخابات مستقل و با حوزه انتخابیه‌ای مستقل خواهد بود.
ملاصالحی پیش‌بینی کرد با افزایش سهم استان البرز در کرسی مجلس خبرگان شاهد حضور چهره‌های مختلف روحانیون و گسترش مشارکت در انتخابات پیش رو باشیم و انتخابات خبرگان رهبری هم پای انتخابات مجلس شورای اسلامی با رقابتی گسترده همراه باشد.
وی افزود: استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از حوزه‌های مهم در انتخابات محسوب خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار