مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: برای جریان داشتن و توزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی در شهرستان کرج و دیگر شهرستان‌های استان البرز، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 16 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا نامداری گفت: به دنبال افزایش دمای هوا در ماه‌های گرم سال و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان‌های مسکونی با احتمال افت فشار مواجه می شوند. بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتر و نصب پمپ بعد از این مخزن، فشار مناسب برای توزیع آب در طبقات فوقانی را ایجاد نمایند.

وی افزود: بدیهی است آبفای البرز موظف به تامین آب با فشار متعارف بوده و افزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده، موجب خسارت و ترکیدگی لوله‌های ساختمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی از شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیر فنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می کنند که این امر علاوه بر اینکه موجب اختلال در شبکه توزیع آب شده و آبرسانی به سایر شهروندان را با مشکل روبرو می‌سازد و موجب آسیب به تاسیسات اندازه گیری و داخلی مشترکین نیز می‌شود. بنابراین در صورت مشاهده و گزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی را برای جمع آوری اینگونه پمپ‌ها به عمل خواهد آورد.

مدیرعامل آبفای البرز در پایان از کلیه هم استانی ها خواست با دقت در مصارف خود به ویژه در هنگام استحمام (کوتاه کردن زمان استحمام)، استفاده درست از کولرهای آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آنها، استفاده از سایبان و...) و پرهیز از آبیاری فضای سبز با آب شرب و... یاریگر آبفا در گذر بدون تنش آبی از تابستان و پیک مصرف امسال باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار