سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۶ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در اردبیل و شهرستان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱ 14 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر ورودی عصر امروز در جمع خبرنگاران، در مورد بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در هفته دولت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما جبران فاصله با شاخص ملی سرانه ورزشی است و با توجه به اینکه سرانه استان حدود ۵۴ دهم و متوسط سرانه کشور ۷۸ دهم متر مربع است، در وهله نخست رسیدن به سرانه کشوری و در ادامه رسیدن به سرانه مطلوب ۱.۲ متر مربع هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد فعال‌سازی پروژه‌ها را در پیش گرفتیم و با توجه به اینکه ۳۱ پروژه نیمه‌تمام و غیر فعال در استان وجود داشت، توانستیم هفت پروژه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تالار وزنه‌برداری اردبیل، زمین چمن مصنوعی و بهسازی جایگاه تماشاگران استادیوم تختی اردبیل، زمین چمن مینی فوتبال روستای بفراجرد خلخال، تله اسکی پیست اسکی روی چمن فندقلو‌ی نمین، استخر مشگین‌شهر «که از طریق ماده ۲۷ و توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهسازی و بازسازی شد» و زمین چمن مینی فوتبال مجموعه ورزشی شهدای پارس‌آباد و زمین چمن پوریای، ولی خلخال هفت پروژه ورزشی آماده افتتاح با مساحت ۴۱ هزار و ۷۰۰ متر مربع که از این تعداد ۱۷ هزار متر مربع شامل استخر مشگین‌شهر و زمین چمن استادیوم تختی بهسازی و بازسازی است و ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع احداثی که با اعتبار ۶۸۵ میلیارد ریال احداث شده است.

ورودی افزود: تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، انگوت و گرمی نیز علاوه بر پارس‌آباد و مشگین‌شهر در حال انجام است و خانه وزنه‌برداری پارس‌آباد نیز پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی فعال است که علی‌رغم محدودیت اعتبارات، با توزیع عادلانه منابع در بحث تعمیر و تجهیز در کلیه شهرستان‌ها فعال هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲ پروژه ورزشی زمین چمن مینی فوتبال در شهر‌های ثمرین و ایردی‌موسی برای افزایش تعداد زمین‌های مینی فوتبال چمن مصنوعی شروع شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های سالن ورزشی روستای لمعه دشت خلخال، سالن ورزشی روستای اندبیل خلخال و خوابگاه ورزشی خلخال در صورت تأمین اعتبار در طول سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ورودی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما افتتاح تمامی ۱۶ پروژه ورزشی نیمه‌تمام از جمله سالن بانوان بیله‌سوار، سالن ورزشی روستای انی گرمی، سالن ورزشی روستای ایوریق اردبیل و زمین مینی فوتبال روستای گندشمین تا پایان سال و افزایش سرانه ورزشی استان است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از خرید یک دستگاه چمن‌زن با ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برای استادیوم شهید کلانتری پارس‌آباد خبر داد و بیان کرد: با خرید دوربین‌های رباتیک و میکرو تصویر و usp تالار وزنه‌برداری به یکی از مجهزترین تالار‌های استان اردبیل تبدیل شده است.
منبع/فاررس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار