کد خبر: ۱۱۱۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 12 August 2023

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: قرار بود هشت مدل خودروی شرکت کیا وارد شود فقط دو مدل آن تاکنون تایید شده است. من نمی‌دانم چگونه روی مدل روز ۲۰۲۳ در استاندارد ایران ایراد می‌گیرند آن وقت خودرو داخلی را تایید می‌کنند.

سعید موتمنی،رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران درباره اجرایی شدن طرح واردات خودرو در دو هفته آینده گفت: بازار تا آیین نامه خودروهای کارکرده مشخص نیست، اول باید ثبت سفارس صورت بگیرد بعد خودرو وارد شود. از خودروهایی که سال قبل ثبت سفارش شده تاکنون خبری نشده است. ما هم مثل شما خبرها را از رسانه ها دنبال می کنیم و در بازار خبری نیست. فعلا رکود کامل را در بازار داریم، مشتری مراجعه نمی کند و همه منتظرند که ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

وی درباره نقطه توقف واردات خودرو گفت: قانونگذار فعلا کار خود را کرده و قانون تصویب شده است. الان وزارتخانه باید کار را اجرایی کند. تا چند وقت پیش می گفتند مجلس همراهی نمی کند، اما حالا که مجلس تصویب کرده است، وزارت خانه خودرو وارد نمیکند و آیین نامه را نیز اعلام نمی کنند. توپ در زمین وزارت صمت است. درهر صورت این دولتی ها هستند که باید مسیر را مشخص کنند. تا این لحظه هیچ آیین نامه ای درمورد واردات از سمت دولت ارائه نشده است. قبل از عید لیست چندین شرکت اعلام شد که آنها می توانند خودرو وارد کنند ما هم منتظر هستیم که ببینیم افراد هم می توانند خودرو وارد کنند یا خیر.

موتمنی درباره زمان ارائه خودروها به بازار گفت: در هر صورت واردات خودرو یک مسیر دارد، خودرویی که تحویل گمرک میشود مراحل خاص خود را دارد و بیش از یک ماه طول می کشد تا ماشین پس از خرید به گمرک برسد و استاندارد روی آن نظر بدهد. شرکت هایی که خودرو وارد کرده بودند، استاندارد آنها را تایید نکرده بود. مثلا کیا که قرار بود ۸ مدل خودرو وارد کند فقط ۲ مدل آن تاکنون تایید شده است. خودروهایی که سال قبل وارد شده هنوز تعیین تکلیف نشده است. من نمی دانم چگونه روی مدل روز ۲۰۲۳ در استاندارد ایران ایراد می گیرند آن وقت خودرو داخلی را تایید می کنند. اگر دست انداز نباشد و گیر الکی ندهد طی ۲ هفته بعد از رسیدن به گمرک خودرو به دست مشتری می رسد.

طبق اعلام یک نماینده مجلس، دو هفته دیگر طرح واردات خودروهای کارکرده اجرایی می شود، این درحالی است که هنوز خودروهایی که در بهمن ماه سال گذشته ثبت سفارش شد در ابهام است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار