رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از تشکیل کمیته حریق و انرژی در راستای پایش ساختمان‌های ناایمن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 10 August 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد شعبانیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، با اشاره به عضویت ۱۱۴۱۱ نفر در نظام مهندسی قزوین اظهار کرد: از این تعداد، ۵۸۴۰ نفر دارای پروانه هستند که در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک مشغول فعالیت هستند.

وی از تشکیل کمیته حریق و انرژی در راستای پایش ساخت ساختمان‌های ناایمن خبر داد و افزود: اعضای کمیته شامل سازمان آتش نشانی، راه و شهرسازی، معاونت شهرداری و نظام مهندسی است و دغدغه کسانی که پروژه‌های آن‌ها پایان کار ندارد و بلند مرتبه هستند پیگیری و مورد نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین با بیان اینکه تعداد ساختمان‌های ناایمن از نظر مشکل در استان بسیار کم است، ادامه داد: در خصوص ساختمان‌های ناایمن بعضی از بحث‌ها مربوط به پایان کار، آتش نشانی و آسانسور باقی مانده که در نقشه‌های ساختمان بیش از پنج سطح اطفای حریق لحاظ و نظارت لازم صورت می‌گیرد که این مسائل بیشتر دامنگیر تعاونی‌های مسکن است و به دلیل شرایط مالی و شکل‌گیری آن‌ها بوده و از سوی ناظرین، گزارش‌ها ارائه و ایرادات اعلام شده است.

شعبانیان به مردم توصیه کرد: از آغاز به ساخت واحد‌های مسکونی، کار خود را به مهندسین سازمان نظام مهندسی واگذار و پرداخت‌های خود را انجام دهند تا عملیات اجرایی به نحو احسن صورت گیرد و کیفیت ساخت ساختمان افزایش یابد.

وی بحث اشتغال و تامین بیمه تامین اجتماعی مهندسین را از دغدغه‌های سازمان نظام مهندسی ذکر و خاطرنشان کرد: در قانون به بیمه تامین اجتماعی مهندسین سازمان نظام مهندسی پرداخته نشده که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی قول داده شد در ماده ۵ قانون تامین اجتماعی اصلاحیه‌هایی صورت گیرد. تقریباً ۵۰ درصد مهندسین سازمان نظام مهندس استان قزوین فاقد بیمه هستند که امیدواریم با اصلاحیه ماده قانونی مذکور، مشکل بیمه مهندسین رفع شود.

این مسوول بیان کرد: در خصوص بحث‌های صنفی هم برنامه‌هایی در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دارد که موضوع آن و خدمات مهندسین ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری نسبت به گذشته تفاوت اساسی پیدا کرده که با تایید نهایی در وزارتخانه، این مهم در استان هم جاری می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها در خصوص انواع خدمات این سازمان به مردم را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در فضا‌های کسب و کار و کاهش رسانه‌های کاغذی و روی آوردن مردم به فضای مجازی برای دسترسی به اخبار و اطلاعات، نیاز است رسانه‌ها ورود بیشتری در زمینه فضای مجازی برای اطلاع رسانی به مردم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار