رونمايي از نخستين سرويس اتوبوسي دانش آموزان در جشن پیوند
آيين استانی جشن پیوند اولیا و مربیان امروز با حضور مشاور وزير آموزش و پرورش كشور در در فرهنگسرای مصلی نژاد مشهد درحالي برگزار شد كه از نخستين سرويس اتوبوسي دانش آموزان رونمايي شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 14 October 2015
به گزارش تابناك خراسان رضوي رییس انجمن اولیا و مربیان کشور صبح امروز در مراسم استانی جشن پیوند که در فرهنگسرای مصلی نژاد برگزارشد، گفت: با همدلی و هم افزایی می توانیم اندیشه و فکر تاریخی را در تاریخ آموزش و پرورش محقق کنیم.

 علی احمدی افزود: پیوند اولیاء و مربیان که در گذشته پیوند مدرسه و خانواده خوانده می شد، نیازمند هماهنگی  و همکاری و همفکری است و درواقع پیوند بین مدرسه و خانه،  صرفا در حقیقت پیوند بین دو مکان از لحاظ فیزیکی نیست، بلکه پیوند بین دو نهاد انسانی و اجتماعی است.
مشاوروزیر با بیان اینکه با شناخت درست، می توانیم زمینه روابط اجتماعی درست را محقق کنیم افزود: شناخت هویت ملی  در جامعه ناشی از همین ارتباط درست است.

احمدی گفت: با هم افزایی اجتماعی ، می توانیم پتانسیل عظیم فکری، فرهنگی  و طبیعی و انسانی  را در سطح جهان به انفجار برسانیم.

وی گفت: با وجود انسانهای توانمندبا استعدادهای بالقوه  و فرهنگ غنی و محکم اسلام شیعی ، و با نگاهی به تاریخ ایران می بینیم، ایرانیان هیچگاه زیر بار بیگانه نرفته اند.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بااشاره به سابقه ارزشمند تاریخی ایران توجه به مشارکت خانواده ها در برنامه های مختلف به ویژه توسعه نظام تعلیم و تربیت را ضروری دانست و گفت: امروز کشور ما دارای زمینه مطلوب برای رشد و پیشرفت و توسعه است و باید با شناسایی این زمینه ها زمینه تحقق اهداف موردنظرمان در ایجاد ارتباط بین آحاد مردم فراهم کنیم.

رییس انجمن اولیاء و مربیان کشور افزود: لازمه تحقق ارتباط درست و استفاده از این قابلیت ها،توجه به عناصر زیر بنایی در برقراری ارتباط با همدیگر است.

وی بیان کرد:  محصول تعلیم و تربیت غلط، ارتباط غلط درون خانواده هاست که در بعضی خانواده ها باعث ایجاد خانواده خاموش, منزوی و خانواده پرآشوب می شود.

احمدی در پایان از خانواده ها و اولیاء خواست برای ایجاد یک ارتباط صحیح، اجازه هویت بخشی و کشف استعدادها را به فرزندانشان بدهند و با یک ارتباط درست و اصولی  از انحرافات پس از شکل گرفتن شخصیت فرزندانشان پیشگیری کنند.
نماینده پارلمان اولیاء و مربیان دراین جلسه گفت: مدیران باید  پذیرای پارلمان اولیاء و مربیان باشند،زیرا پارلمان طرح هدف گذاری شده  و کشوری است.
وی افزود: همیاری پارلمان اولیاء و مربیان توسط سایر نهادها نیازمند همکاری بیشتر است و امیدواریم که در سال آینده حضور پررنگ مسئولین استانی را به عنوان اولیاء دانش آموزان داشته باشیم.
مدير كل خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: امروز کسب رتبه نخست در ارتباط و پیوند اولیا و‌مربیان ، توزیع مجلات پیوند ، سرویس دهی مطلوب به دانش آموزان با ۱۷ هزار سرویس مدرسه نشان از توجه به این بخش دارد.
حسینی در ادامه با بیان این که در شرایط فعلی ضریب نفوذ ۹۰ درصدی اینترنت در جامعه ، حضور بیش از ۹ میلیون حاشیه نشین ، ۱۵ میلیون پرونده قضایی و ورود سالانه ۵۰۰ هزار زندانی به اندرزگاه ها به یک تهدید جدی برای جامعه ما تبدیل شده است گفت : امروز جوامع بشری از جمله کشور ما در حال عبور از مرحله ای لغزنده هستند و ما با جامعه ای طوفانی روبرو هستیم .
حسینی گفت : سال گذشته ۹۷ میلیارد ریال کمک داوطلبانه از سوی اولیا دانش آموزان به آموزش و پرورش استان شد ، راه اندازی پارلمان اولیا در آموزش و پرروش خراسان رضوی باحضور اساتید صاحب نظری که فرزندانشان در مدارس تحصیل می کنند نیز ‌موردی بود که به ما کمک زیادی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد : سال گذشته ۳۴ هزار و‌۶۰ کارگروه مشارکت در این سازمان تشکیل شد که در مجموع با ۳۵۰ هزار عضو فعال یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار آموزش خانواده را برگزار کردیم.
همچنين در قسمتي از اين مراسم جشنواره غذا نيز برگزار شد و  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به دانش آموزان برتر گروه موسیقی سنتي قوچان 5 میلیون تومان هديه داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
گروه سرود قوچانی نبود شعر با لهجه ی قوچانی خونده شد...وگرنه گروه ما مال دبیرستان فرزانگان 5 مشهده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
ریحانه خانم می خواستن به گروه سرودتون بگین شعرروبالهجه مشهدی بخونن تاکامل ترشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار