مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز با اشاره به اتمام مرحله نخست طرح آبرسانی روستایی در این استان اعلام کرد: ۱۵۱ روستای دارای تنش آبی این استان با اختصاص ۸۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی در مرحله دوم این طرح هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 05 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا نامداری افزود: در مرحله نخست جهاد آبرسانی ، ۶ روستای دارای تنش آبی این استان باکمک بسیج تامین آب شد که مرحله دوم این طرح ابعاد گسترده ای به خود گرفته است.

وی افزود: طی سالهای ۱۳۹۹ تا بهار ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه در مناطق روستایی البرز حفر و تجهیز شد و ۱۳۷ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خط انتقال آب انجام شد.

نامداری گفت : در حوزه شهری نیز طرح های تامین آب با توسعه مخازن ذخیره آب و احداث خطوط جدید انتقال آب در حال انجام است که این طرح ها با اولویت مناطق پرتنش آبی پیش می رود.

استان البرز دارای ۱۸ شهر و حدود ۳۰۰ روستا است که رشد بی رویه مهاجرت ها و کم بارشی در سال های اخیر سبب تنش آبی در این استان شده است.

طرح جامع آبرسانی از اوایل سال ۱۴۰۱ با هدف فرونشاندن تنش آبی البرز آغاز شده که در گام نخست شهرها و روستاهای دارای تنش آبی بالا را زیرپوشش قرار داده است.

در اجرای این طرح سهمیه جدید البرز به میزان ۵۵ میلیون مترمکعب از سدهای استان با استفاده از تصفیه خانه ها و خطوط جدید انتقال جذب می شود که اکنون شهرستان ۱۰۰ نفری اشتهارد از مزایای این طرح بهره مند شده است.

همچنین بخشی از شهرستان کرج با افتتاح بخش دوم تصفیه خانه شماره ۲ کرج در هفته های اخیر تامین آب شد ضمن آنکه شهرستان های نظرآباد ، چهارباغ و ساوجبلاغ در ماه های آینده به این طرح خواهند پیوست.

از مجموع حدود ۳۰۰ روستای البرز ۱۶۰ روستا زیر پوشش آبفا و مابقی توسط آبرسانی خصوصی تامین آب می شود که تلاش ها بر تحویل آبرسانی این روستاها به آبفا معطوف شده است.

جمعیت استان البرز سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر است که حدود سه میلیون نفر در مناطق شهری و مابقی در روستاها ساکن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار