مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح طرح راهسازی مسیر عسلویه به هاله در منطقه پارس جنوبی به‌ عنوان یکی از محورهای پرتردد خبر داد و گفت: در این راستا پروژه‌های راهسازی در منطقه عسلویه افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 03 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از تسنیم، عبدالکریم اخترشناس در گفتگویی در بوشهر، بهسازی راه‌های پرتردد استان بوشهر را یکی از اولویت‌های مهم امسال دانست و اظهار داشت: محور منطقه پارس جنوبی در عسلویه یکی از مسیر‌های پرتردد است که در این راستا برای بهسازی این راه مواصلاتی طرح‌های مهمی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه یکی از مسیر‌های پرخطر در شهرستان عسلویه در حال بهسازی است گفت: محور هاله به عسلویه که به سبب دلیل تراکم تردد و بروز سوانح رانندگی، در حال رفع نقاط حادثه‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر منطقه هاله عسلویه را به سبب موقعیت خاصی گردشگری از جمله جنگل حرا و منطقه حفاظت شده نایبند از نقاط پرتردد خودرو‌ها دانست و بیان کرد: برای بهسازی این مسیر ۸ کیلومتری از سال گذشته عملیات بهسازی آن آغاز شده است.

اخترشناس با بیان اینکه سال گذشته ۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی محور هاله به عسلویه تخصیص یافت گفت: امسال هم ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تخصیص یافته که بر اساس برنامه‌ریزی در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: عسلویه جنوبی‌ترین شهرستان استان بوشهر به سبب استقرار صنایع پارس جنوبی و جنگل‌های حرا، همه ساله مورد استقبال گردشگران است و رفع نقاط پرخطر این محور مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر طرح راهسازی هاله به سمت چاه مبارک در شهرستان عسلویه را از دیگر پروژه‌های راهسازی دانست و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت آغاز می‌شود.

اخترشناس با اشاره به توسعه طرح‌های راهسازی در شهرستان عسلویه تصریح کرد: سرجمع اکنون پروژه‌های راهسازی در منطقه عسلویه افزون بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی اختصاص اعتبارات از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی برای نوسازی و بهسازی جاده‌های عسلویه را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهسازی و ترمیم آسفالت اتوبان جم به سیراف به سبب تردد ناوگان صنایع نفت و گاز در دستور کار قرار دارد که از ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح، تخصیص حداقل ۵۰ درصد از محل اعتبارات وزارت نفت مورد توجه قرار دارد و در این راستا تفاهم‌نامه سه‌جانبه با متولی طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز منعقد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار