رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به ماده قانون عدم به کارگیری اتباع غیرمجاز گفت: ۱۲ شرکت در این شهرستان به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز جریمه شدند.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 03 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» سعید فلاح نژاد افزود: کارفرمایانی که از اتباع غیرمجاز در مشاغل خود استفاده می‌کنند طبق بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت مشمول جریمه می‌شوند.

وی بیان کرد: کارفرمایان متخلف بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر دستمزد روزانه کارگران ایرانی جریمه خواهند شد.

فلاح نژاد در ادامه افزود: میزان دستمزد روزانه هرساله توسط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود و جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز طبق دستمزد امسال هروز معادل ۸۸۰هزارتومان می باشد که کارفرمایان باید این جریمه را به حساب خزانه دولت پرداخت کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوجبلاغ بیان کرد: در صورت تکرار تخلف توسط کارفرما مبلغ جریمه ۲ برابر خواهد شد.

فلاح نژاد با اشاره به کارت های آمایش گفت: اتباع برای اینکه بتوانند از خدمات دولت در ایران بهرمند شوند باید دارای کارت های آمایش باشند که امسال هفدهمین دوره آن است و این کارت ها هرساله تمدید می‌شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرط اشتغال اتباع در شرکت ها و صنوف را بیان کرد: اتباع باید با مراجعه به دفاتر امور اتباع در محل زندگی خودشان کارت آمایش خود را دریافت کنند و بعد از آن کارت پروانه کار خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اتباع فقط در شغلی که در کارت آنها ثبت شده است می‌توانند اشتغال داشته باشند.
فلاح نژاد تاکید کرد: همه شرکت ها، کارخانجات و صنوف موظف هستند تابع قوانین باشند و هرگونه تخطی از قانون تخلف حساب می‌شود.‌

وی یادآور شد: بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ در حال شناسایی صنوف و شرکت های هستند که از اتباع غیرمجاز به عنوان کارگر استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار