رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از اجرای مرحله نخست طرح ملی سلامت و نظام ارجاع استان البرز در شهرستان نظرآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 25 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» دکتر شهرام صیادی گفت:‌ این طرح در قالب توسعه نظام شبکه در کشور " با هدف رفع موانع و مشکلات اجرایی برنامه پزشکی خانواده در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر بیست هزار نفر و توسعه زیر ساخت های ارائه خدمات در مناطق شهری بالای بیست هزار نفربه منظور تقویت نظام شبکه و ارتقاء سلامت جمعیت استان ،در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

او با بیان این که تقویت زیرساخت های اجرایی این طرح در شهرستان نظرآباد استان البرز همزمان با ۵۹ شهر دیگر در کشور از اردیبهشت ۱۴۰۲ در حال تامین می باشد ، افزود: اجرای این طرح به کاهش قابل توجه هزینه های سلامت در کشور کمک خواهد کرد.
صیادی افزود : در این طرح به ازای هر سه هزار نفر، ۲ مراقب سلامت و یک پزشک، تیم پزشکی خانواده را تشکیل می دهند که البرزنشینان با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تیم سلامت خود را شناسایی کرده و امور سلامت و مراقبت های لازم برای آن فرد توسط تیم سلامت مربوطه پیگیری و انجام خواهد شد.
او می گوید: در این طرح تمام خدمات بهداشتی و درمانی اولیه ابتدا با مراجعه فرد به پایگاه های سلامت توسط مراقب سلامت و پزشک خانواده مستقر در آن پایگاه و در نهایت خدمات تکمیلی و تخصصی از طریق ارجاع به کلینیک های تخصصی ، فوق تخصصی و بیمارستان ها صورت می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز،‌ پوشش همگانی و دسترسی عادلانه به سلامت، حمایت اجتماعی و کاهش هزینه های پرداختی و توانمندسازی خانواده ها در راستای خود مراقبتی را از اهداف مهم این طرح برشمرد.
صیادی از مردم البرز خواست برای بهره مندی از خدمات طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع به نزدیک ترین پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت اقدام نمایند.
استان البرز حدود سه میلیون ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار