رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه سرعت رانندگی در یزد پنج درصد بیشتر از سایر نقاط کشور است، گفت: ۸۳ دوربین برای کنترل سرعت در سطح شهر یزد نصب شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 14 October 2015

به گزارش تابناک یزد، سرهنگ منصور جمشیدی،در نشستی خبری اظهار داشت: میانگین سرعت در سطح شهر و استان یزد پنج درصد بالاتر از میانگین کشوری است و بخش قابل توجهی از تصادفات به دلیل سرعت بالا رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از خطرات سرعت بالا در سطح شهر یزد، دوربین‌های کنترل سرعت از ابتدای سال جاری به تدریج نصب شده و تا اول آبان‌ماه هشت دوربین دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد تا مجموع تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر به ۸۳ مورد برسد.

جمشیدی با تشریح روند ثبت جرائم رانندگی توسط این دوربین‌ها بیان کرد: جرائم ثبت شده توسط پست به آدرس مالکان خودروها ارسال می‌شود و تفاهم‌نامه ای نیز در این راستا با پست به امضا رسیده است.

راه اندازی ۵ ایستگاه مصوب راهنمایی و رانندگی/ نیاز به ۳ ایستگاه دیگر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با اشاره به اینکه یزد با انفجاری بزرگ به سمت کلانشهر شدن پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در حالی که هر روز شهر گسترده‌تر و آمار خودروها و موتورسیکلت‌ها بیشتر می‌شود، امکانات پلیس راهنمایی و رانندگی در حد شهری کوچک باقی مانده اما در ابتدای ورود خود به استان یزد، پنج ایستگاه مصوب راهنمایی و رانندگی را راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: یزد حداقل نیازمند سه ایستگاه دیگر راهنمایی و رانندگی است اما با توجه به اینکه راه اندازی یک ایستگاه نیازمند خودرو و نیرو است، باید هماهنگیِ‌های لازم انجام شود اما در مجموع ۱۵ اکیپ شهری به مجموعه نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد اضافه شده است.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد پرشمار موتورسیکلت‌ها در سطح شهر یزد اظهار داشت: در یزد ۱۲ کارخانه موتورسیکلت سازی در حال فعالیت هستند که این کارخانه‌ها، ۴۵۰ هزار موتورسیکلت را روانه شهر کرده اند و از آنجا که در یزد به دلیل شرایط آب و هوایی، گرایش به استفاده از موتورسیکلت زیاد است، در برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، اولویت بندی انجام شده است.

اولویت بندی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در یزد

وی ادامه داد: اولویت نخست در برخوردها، موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و راکبان جوانی است که حرکات مخاطره آمیز انجام می‌دهند.

جمشیدی یادآور شد: از طرف دیگر، اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز در حال انجام است و تعداد قابل توجهی کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده و ظرف چند روز آینده نیز بزرگترین تجمع اهدای کلاه ایمنی برای توزیع بیش از هزار و ۵۰۰ کلاه را در سطح شهر یزد برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها در این زمینه باید پای کار بیایند، تصریح کرد: فرهنگ ترافیکی باید از زمان کودکی به افراد آموزش داده شود ضمن اینکه با همکاری‌های خوبی که با آموزش و پرورش داشته ایم، طرح فرهنگیاران و همیاران پلیس در سطح شهر یزد اجرا شده است.

طرح ساماندهی کامیون‌ها در یزد با جدیت اجرا می‌شود

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد کامیون‌ها در سطح شهر و فجایعی که در پی تصادف آنها با عابران پیاده، موتورسواران و خودروهای سواری رخ می داد، عنوان کرد: برای نخستین بار از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر با جدیت جلوگیری شد و با همکاری خوبی که با اتحادیه کامیونداران انجام شد، این ترددها بر اساس ضوابطی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار تصادفات از زمان اجرای این طرح کاهش چشمگیری یافته و امیدواریم با تداوم این طرح بتوانیم از وقوع تصادف‌های فجیع و کشته شدن شهروندان جلوگیری کنیم.

جشمیدی در مورد ترافیک و تردد خودروها و کمبود پارکینگ در سطح شهر یزد نیز اظهار داشت: تا حد امکان باید از تردد غیرضروری خودروها در سطح شهر جلوگیری شود که این امر نیازمند انقلابی جدی در اتوبوسرانی یزد است زیرا به هر حال نمی توان تردد مردم و امور آنها را مختل کرد و نیاز به یک سیستم حمل و نقل عمومی قوی وجود دارد.

ساختمان جدید راهنمایی و رانندگی در یزد احداث می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدیمی بودن ساختمان راهنمایی و رانندگی یزد بیان کرد: بودجه بسیار خوبی برای احداث ساختمان جدید دریافت شده است و به زودی عملیات احداث ساختمان جدید آغاز می‌شود.

وی افزود: طرح ارسالی از سوی مرکز در حال تکمیل است و پس از ارسال و تایید، ساختمان راهنمایی و رانندگی یزد به مرکز تعویض پلاک با ساختمانی جدید منتقل خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار