معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه آمار عملکرد در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده پایین است، گفت: تمامی دستگاه‌های مرتبط در طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده یزد کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 20 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست شورای مسکن استان یزد، اظهار داشت: بحث بازآفرینی بافت‌های فرسوده به عنوان یکی از راه کارهای تامین مسکن در کشور مطرح شده، ولی با این روند این طرح به جایی نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع تسهیل‌گری بسیار خوبی در نظر گرفته شده و حتی از مرکز اعلام شده که در صورت نیاز به بندهای جدید در دستورالعمل آمادگی لازم برای انجام آن است و استان‌ها پیشنهادات خود را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: در حال حاضر وضعیت ما در این موضوع خوب نیست و باید تلاش شهرداری‌ها برای تحقق این موضوع بیش از پیش افزایش یابد و اطلاع‌رسانی به مردم هم با جدیت بالاتری دنبال شود.

ابوالحسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث بازآفرینی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را دارد، اولویت و ارجحیت نسبت به آیین‌نامه‌های استانی دارد و نباید این موضوع را معطل قرار دهیم.

وی به بحث طرح‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: هر یک از طرح‌هایی که تصویب می‌شود باید به سرعت در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نیاز برای آماده سازی طرح‌ها تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با انتقاد جدی از غیبت برخی مسئولان و اعضای ستاد شورای مسکن در این نشست تصریح کرد: تمامی مسئولان و اعضای شورا باید در تمامی جلسات حضور داشته باشند و به هیچ عنوان غیبت بدون هماهنگی قبلی قابل قبول نیست.

ابوالحسینی خاطرنشان کرد: در ارتباط با بازآفرینی بافت‌های فرسوده در تمامی دستگاه‌های مرتبط کوتاهی صورت گرفته و در این نشست تاکید کردیم که از سوی فرمانداری‌ها بازرسی‌هایی از شهرداری‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شهرداران تمام شهرها قائل به اهمیت این موضوع هستند، اما در بدنه شهرداری‌ها اقدام لازم برای صدور پروانه انجام نمی‌شود و به مراجعه کنندگان پاسخ درستی داده نمی‌شود.

آمار صدور پروانه ساخت طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده بسیار پایین است

احسان خواجه‌رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم در این نشست در ارتباط با میزان صدور پروانه ساخت در طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: متاسفانه در این حوزه عملکرد خوبی را شاهد نیستیم و تعداد پروانه صادر شده کم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خاطرنشان کرد: مقرر شد علاوه بر اطلاع‌رسانی بیشتر نسبت به این طرح، بازرسی‌های نامحسوسی از شهرداری‌ها داشته باشیم تا علمکرد در این بخش را مقایسه کنیم.

وی با بیان اینکه آمار صور پروانه در کل کشور افت کرده گفت: با این وجود انتظار ما این است که در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده عملکرد استان یزد به تفکیک هر شهر بسیار بهتر از وضعیت فعلی باشد.

خواجه‌رضایی با اشاره به اینکه جلسات مرتبط با مسکن در یزد به صورت منظم برگزار می‌شود افزود: در بحث قیمت تمام شده ساخت هم چندین جلسه با حضور بخش‌های مختلف برگزار شده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

تسهیلات 550 میلیونی برای تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن اعمال می‌شود

شیشه‌بری مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد هم در این نشست اظهار داشت: دو هزار و 200 واحد در استان یزد برای افتتاح در هفته دولت در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این واحدها در منازل آپارتمانی قرار می‌گیرند که آسانسور دارند و با توجه به اینکه استاندارد آسانسور شش ماهه است، مقرر شد جلسه ای برای تسریع در این موضوع برگزار شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری یزد بحث تسهیلات را یکی دیگر از مباحث مرتبط با این واحدها دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، مقرر شد که تمامی تسهیلات به 550 میلیون تومانی تبدیل شود و در این بخش روستایی و شهری تفکیک نشده‌اند و همه را شامل می‌شود.

شیشه‌بری به اهمیت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این حوزه پیگیری‌های لازم انجام شد و باید دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های مورد نیاز را به سرعت برای این واحدها تامین کنند.

ایزوگام ساختمان‌های نیمه‌ساز حتما انجام شود

ملک‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با ساختمان‌های نیمه‌ساز وجود دارد این است که از زمان تحویل به متقاضیان تا زمان تکمیل ممکن است زمان زیادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این زمان و همچنین بارندگی‌هایی که داریم، حتما ایزوگام در زمان اجرای کار انجام شود تا خانه به واسطه بارندگی و نفوذ آب با مشکل مواجه نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار