حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق با بیان اینکه باید از فرصت محرم استفاده کنیم و جمعی را که به ظاهر از دین دور شده‌اند را به محافل عزای حسینی دعوت کنیم، گفت: داعیان مجالس امام حسین(ع) سعی کنند مردم را خانه به خانه به این مجالس دعوت کنند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 16 July 2023

دعوت خانه به خانه از مردم برای حضور در مجالس امام حسین(ع)

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در آستانه ماه محرم‌الحرام در همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغان و مبلغات استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای ماه محرم شعار محوری «همه با هم زیر خیمه‌اش یک خانواده‌ایم» انتخاب شده تا هیئت‌های مذهبی و مساجد برای جذب دوباره مجموعه مردمی که محبت به حضرت دارند برنامه‌های مناسب اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به برکت محبت به سیدالشهدا(ع) این فرصت را به ما داده تا در مسیر ترویج قیام عاشورا گام برداریم، گفت: در این بین وظیفه طلایه‌داران تبلیغ بسیار سنگین است. در سال‌های اخیر جریان‌های مختلفی به همت خادمان و طلایه‌داران تبلیغ در استان البرز ایجاد شده که برگزاری محافل قرآنی و جشن فرشتگان از جمله این برنامه‌ها بود. حال برای ماه محرم هم باید برنامه‌ها به‌صورت ویژه‌تر برگزار شود. 

ولایی‌برحق با تأکید بر اینکه در جریان تبلیغ جریان دعوت دوباره به مردم را انتخاب کنید و مردم را دوباره به هیئت‌ها و مساجد دعوت کنید، گفت: در شرایط ویژه‌ای به سر می‌بریم. کشور پس از وقایع چند ماه اخیر، آبستن اتفاقات مختلف است و هر لحظه احتمال دارد که با هجمه‌های دیگری روبه‌رو شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه احتمالا امسال در محرم شیطنت‌هایی از سوی دشمنان رخ دهد، لذا باید هوشیاری لازم را داشت تا اسیر نیرنگ آنان نشویم، افزود: چهار هزار هیئت مذهبی و مردمی در البرز فعال است که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد. اگر فرصت محرم را از دست بدهیم شاید در آینده نزدیک تریبون به دست آن تبلیغ سنتی نرسد و تلاش‌های انجام شده برای ترویج شعائر محرم به این روش از بین برود.

وی با بیان اینکه باید از فرصت محرم استفاده کنیم و جمعی را که به ظاهر از دین دور شده‌اند را به محافل عزای حسینی دعوت کنیم، ادامه داد: داعیان مجالس امام حسین(ع) سعی کنند مردم را خانه به خانه به این مجالس دعوت کنند.

این مسئول در ادامه به گسست اجتماعی بین مردم اشاره کرد و گفت: در بعضی از مجالس مؤمنان با جمعی که به ظاهر در اثر هجمه‌های تبلیغاتی تفکر و پوششان تغییر کرده است برخورد دارند که باید این برخوردها کمتر شود. باید سیاست و نوع رفتار با این قشر را از قبل تعیین کنیم و از روش‌های همیشگی استفاده نکنیم و به خادمان یادآور شویم که برخوردشان با عزاداران سیدالشهدا(ع) طوری نباشد که آن‌ها این نقطه ارتباطی را هم از دست بدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار