مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: حدود ۷۳ درصد نیاز برق آبی کشور توسط خوزستان تامین می شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 13 July 2023

عباس صدریان فر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: در دوره پیک برق امسال، ۷۴ درصد تامین برق خوزستان را برعهده داشتیم و در این زمینه تمام نیروگاه‌های ما وارد مدار شدند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: این سازمان ۲ ماموریت مهم تامین آب و برق را بر عهده داشته که مستقیما با رفاه و آسایش مردم در ارتباط است و اگر کاستی ایجاد شود، مردم دچاد مشکل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: رویکرد و فعالیت ما در دولت سیزدهم مبتنی بر مدیریت علمی، جهادی و میدانی است که توسط فرزندان این مرز و بوم در استان خوزستان انجام می‌شود.

وی افزود: یکی دستاوردهای ما در دولت انقلابی، اجرا و بهره‌برداری ابرپروژه غدیر و افزایش تاب آوردی پایین دست رودخانه کرخه بود و توانستیم نیاز مصارف دام‌های سنگین و نخیلات را افزایش دهیم. همچنین بحث تامین و توزیع بهینه آب و ثبت رکورد تولید محصول گندم بود که در سال ۱۴۰۱ رقم زده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به استفاده بهینه حداکثری کشاورزان از ذخایر سدها گفت: وقتی شرایط را برای مردم توضیح داده و بزرگان و متنفذین از نزدیک وضعیت کرخه را مشاهده کردند، در اصلاح الگوی کشت همکاری کردند.

وی در ادامه به طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و افزود: اگر این طرح اجرایی عملیاتی نمی شد؛ استان با چالش های بسیار جدی روبه‌رو بود تاجایی که شاید ۵۰۰ روستا بی‌آب می‌شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به مدیریت سیلاب استان در بهمن ماه سال گذشته گفت: با رهاسازی تدریجی آب از سدها، خوشبختانه با ایمنی کامل از شرایط سیلابی عبور کردیم بدون اینکه آسیبی به مزارع وارد شود.

بر اساس این گزارش، دبی تاب آوری رودخانه دز در سیل سال ۹۸ حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه بود که با مدیریت آورد این رودخانه در سال گذشته این میزان ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه بود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار