مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در رادیو تبیین، برنامه اینجا ایران است، در گفتگوی تلفنی به تشریح برنامه های این نهاد پرداخت.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ 06 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در یک گفتگوی تلفنی با برنامه اینجا ایران است رادیو تبیین، به تشریح برنامه‌ها و عملکرد کمیته امداد استان پرداخت.
مبشری در این برنامه، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، گفت: تبیین و تشریح برنامه ها، اقدامات و عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی یکی از اهداف اساسی جهت آگاه سازی مردم از خدمات نظام است.   
وی تصریح کرد: کمیته امداد نهادی است که به فرمان امام راحل، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حمایت از نیازمندان تأسیس شد و از آغاز تاکنون منشاء خدمات بسیار مطلوب و مؤثری به خصوص در مناطق محرومی مثل استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد نهادی است که مشکلات مردم را پیگیری و در راستای حل این مشکلات قدم بر می‌دارد، گفت: در حال حاضر ۴۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار خانوار زن سرپرست، ۲۴ هزار سالمند و هشت هزار یتیم و فرزند محسنین داریم و مابقی سایر مددجویانی هستند که به دلیل فقر و بیماری و یا سایر مشکلات تحت حمایت هستند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد نهادی حمایتی است که برای بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های تحت پوشش تلاش می‌کند، افزود: این نهاد در بحث فرهنگی در بعد دانش آموزی، دانشجویی، آموزش خانواده، در سرفصل حمایتی برنامه‌هایی از جمله مستمری ماهیانه، جهیزیه، خدمات درمانی، تسهیلات قرض الحسنه، وام‌های موردی و کالا‌های اساسی، در سرفصل مسکن خدماتی از جمله خرید و احداث مسکن، بحث تعمیرات و لوله کشی گاز و انشعابات و در سرفصل توانمندسازی و اشتغال برنامه‌هایی از جمله آموزش مددجویان، اجرای طرح‌های اشتغال و ارائه تسهیلات اشتغال زایی را در دستور کار خود دارد.
مبشری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، موضوع مشارکت‌های مردمی است، که در این خصوص در سرفصل‌هایی از جمله صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و بحث اکرام ایتام،   واسطه بین خیران و نیکوکاران و نیازمندان است و کمک‌های مردمی را برای نیازمندان جمع آوری و بین آنان توزیع می‌کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای تأسیس کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون، بیش از یک میلیون خدمت به مردم نیازمند استان، ارائه شده است، گفت: ۱۷۶۲ مورد جهیزیه، ۱۲ هزار و ۲۸۰ مورد کمک‌های درمانی، سه هزار مورد خدمات بیمه اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، ۱۰هزار مورد وام قرض الحسنه، ۵۵۵۷ مورد طرح اشتغال زایی با ایجاد ۶۶۰۰ فرصت شغلی، ۱۱۷۰ مورد خرید و احداث مسکن و ۱۱۰۰ مورد تعمیرات، انشعابات و لوله کشی گاز از جمله مهمترین اقدامات کمیته امداد استان در سال گذشته بوده است.
مبشری افزود: خیران و حامیان طرح اکرام ایتام در سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان به حساب ایتام و محسنین واریز کرده اند.    
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیدواریم امسال نیز با برنامه ریزی مناسب بتوانیم خدمات مطلوب تری به نیازمندان ارائه دهیم.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار