کد خبر: ۱۱۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 13 October 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرزگفت: با شکسته شدن جام تحریم ها در دولت تدبیر و امید امروز شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله جمهوری چک در البرز هستیم .

به گزارش ایرنا ، هیربد معصومی روز سه شنبه درحاشیه نشست با کاردار سفارت جمهوری چک در سازمان همیاری شهرداری های استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: به همت دولت تدبیر و امید امروز شاهد حضور سرمایه گذاران بسیاری دراین استان هستیم که پس از سرمایه گذاران اروپایی و آمریکای لاتین ،جمهوری چک نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام کرد .

وی ادامه داد: مردم و دولت هیچگاه جنگ تحمیلی و کشورهایی که دراین دوران با ما خصومت داشتند را فراموش نمی کنند و قطعا دولتمردان هیچگاه با آنان همکاری نخواهند داشت.

معصومی گفت: طالب همکاری با کشورهایی هستیم که حداقل در دوران جنگ تحمیلی بی طرف عمل کردند و اولویت با کشورهایی است که در این دوران در کنار ما بودند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارالبرز خاطرنشان کرد: کشور چک مناسبات تجاری در گذشته با ایران اسلامی داشته و سازمان همیاری های شهرداری های استان البرز نیز به عنوان طرف مقابل آنان برای فعالیت های تجاری تعیین شد .

وی با تاکید براینکه درصدد واردات به استان البرز نیستیم اضافه کرد: درحوزه حمل و نقل امروز با جمهوری چک هماهنگی صورت گرفته تا از تکنولوژی این کشور بهره ببریم .

معصومی یادآورشد: با شکسته شدن تحریم ها و باز شدن درهای بین المللی بایک سیاست ویژه می خواهیم فعالیت کنیم و به دنبال انتقال تکنولوژی کشورهای مختلف هستیم .

وی ، حوزه انرژی پاک و مسایل زیست محیطی با هدف توسعه پایدار ، شرکت های دانش بنیان ، انرژی خورشیدی ، انرژی باد را از جمله محورهای گفتگو با جمهوری چک بود.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: پیش از این نیز شاهد حضور هیات چینی برای تبادل نظر در بحث حمل و نقل عمومی در قطارشهری بودیم .

وی با اشاره به اینکه 13 درصد صنایع کشور در استان البرز گفت: تلاش می شود تا با سایر کشورها در زمینه صنعت هماهنگی بیشتری شود تا از این پتانسیل البرز نهایت بهره را ببریم.

وی اضافه کرد: البرز استان علم و فناوری است و این نام برای استان نوپای البرز که چهار سال از عمر آن می گذرد در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار