رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: امسال خروجی پرونده‌های دادگستری کرمانشاه ٣٨ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 24 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه پرویز توسلی زاده در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اظهار کرد: شهریور سال ١٣٩٨ با ورودی ۴۴٣ هزار فقره پرونده به دادگستری کرمانشاه مواجه بودیم و اکنون در اردیبهشت ماه امسال با وجود افزایش ورودی که بیش از ١۵٠ هزار افزایش یافته است، اما خروجی ما بیش از ٣٨ درصد افزایش یافته است.

وی تعداد پرونده‌های خروجی دادگستری استان کرمانشاه را تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، ۵۷۹ پرونده با ۳۵/۸ دهم درصد افزایش عنوان کرد و افزود: در زمینه رسیدگی به پرونده‌های خروجی نیز ٧٠ درصد کارکرد مثبت به ثبت رسیده است.

توسلی زاده در ادامه در خصوص کاهش تعداد شعب نامتعارف هم گفت: در پایان شهریور سال ۱۳۹۸ تعداد این شعب در استان کرمانشاه ۱۱۳ مورد بود که در پایان اردیبهشت ماه امسال به ۵۶ شعبه کاهش پیدا کرده است.


رسیدگی به پرونده‌های قضاییِ کرمانشاه در مدت زمان ۷۴ روز


به گفته رئیس دستگاه قضا استان کرمانشاه ۳۱ هزار پرونده مسن که بیش از یکسال از زمان ثبت آن‌ها در دادگستری گذشته است تا پایان شهریور‌ماه ۹۸ در دادگستری وجود داشته که این تعداد در اردیبهشت‌ماه امسال به ۱۴ هزار یعنی حدود ۵۵/۷ دهم درصد کاهش یافته است.

توسلی‌زاده متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از شهریور سال ۹۸ را ۹۰ روز عنوان کرد و بیان کرد: در پایان اردیبهشت ماه امسال میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها به ۷۴ روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک خاطرنشان کرد: تا پایان اریبهشت‌ماه امسال هفت هزار و ۴۹۲ پرونده دادرسی الکترونیک صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بحث ملاقات‌های مردمی تاکید کرد: همواره جزو سه استان اول کشور هستیم و از شهریورماه ١٣٩٨ تاکنون حدود ۵٣٠ هزار ملاقات با مردم توسط مسئولین قضایی استان کرمانشاه با هدف گره گشایی از مشکلات مردم و یا اقناع آن‌ها صورت گرفته است.

وی در ادامه به سیاست دستگاه قضایی استان کرمانشاه برای کمک به واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: در این راستا جلسات اقتصاد مقاومتی را به صورت متعدد برگزار می‌کنیم که توانسته ایم طی آن‌ها مشکل ۶۴ واحد تولیدی استان را حل کرده و رفع مشکل ۲۸ واحد دیگر هم در دست بررسی است.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد سازش در پرونده‌های قتل استان کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ پرونده قتل و سال گذشته تعداد ۲۵ پرونده قتل در استان کرمانشاه به سازش رسیده که سال گذشته رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

توسلی زاده در پایان سخنان خود از راه‌های کاهش ورودی پرونده سخن گفت و یادآور شد: نیازمند همراهی مردم هستیم و معتقدیم بهترین راه کاهش ورودی پرونده استفاده از ظرفیت سازش است که خوشبختانه مصالحه در استان کرمانشاه به یک گفتمان عمومی و فرهنگ همگانی تبدیل شده است.

وی افزود: دادن آگاهی‌های حقوقی به مردم از دیگر راه‌های کاهش ورودی پرونده به دادگستری است، مردم از انجام معاملات بدون مشورت حقوقی خودداری کنند.

وی حد نگاری و سند دارکردن اراضی خصوصا اراضی کشاورزی را از دیگر موارد کنترل ورودی دانست و گفت: ٩٨ درصداز اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه حدنگاری شده و در خصوص آزادی کشاورزی نیز به یک همراهی همگانی داریم.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی تمام همت و تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته و از مردم هم می‌خواهیم تصمیمات قضایی را بپذیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار