دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: ۹ هزار همدانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 17 June 2023

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: ۹ هزار همدانی در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

به گزارش تابناک همدان، محمد طوماسی اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی باید هرچه سریعتر این تعداد نفر متقاضی تسهیلات ازدواج تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: هم اکنون بیشترین پرداختی تسهیلات ازدواج را بانک ملی داشته است و بانک های سپه، کشاورزی، صادرات و مهر ایران در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

طوماسی ادامه داد: سهمیه بندی بر اساس بودجه و افراد متقاضی از سوی بانک مرکزی برای بانک‌ها مشخص کرده و هر روز، سایت هفت بانک عامل برای ثبت نام متقاضیان باز می‌شود.

وی اضافه کرد: وام پرداختی برای دامادهای زیر ۲۵ و زوجه نیز زیر ۲۳ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است و این رقم برای خانواده شهدا و ایثارگر به ۲ برابر یعنی چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

طوماسی با بیان اینکه بازپرداخت وام ازدواج ۱۰ ساله است افزود: وام پرداختی برای متقاضیان آقا بالای ۲۵ سال و بانوان بالای ۲۳ سال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این رقم برای خانواده شهدا و ایثارگر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی برای ضمانت دریافت وام ازدواج معرفی یک ضامن معتبر بر اساس اعتبار سنجی و ارائه سفته به میزان اصل وام، مورد قبول بانک است ضمن اینکه دیگر نیازی به ارایه کارت پایان خدمت نیست.

وی اظهار داشت: ۱۴ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان همدان هستند و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به پرداخت وام فرزندآوری گفت: فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومام تعلق می گیرد.

طوماسی یادآور شد: همچنین در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار