معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارالبرز با بیان اینکه در ایران و به خصوص استان البرز ظرفیت و توان بسیاری در زمینه پژوهش و اقتصاد دانش بنیان وجود دارد، گفت: در استان برای رسیدن به این هدف متعالی چیزی کم نداریم و جزء استان های برتر هستیم.
کد خبر: ۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ 16 January 2015
عباداله کامکار با بیان این مطلب در سومین کارگروه «پنجمین جشنواره علم تا عمل استان» اظهار داشت: حضور برخی مدیران به دلایل مختلف در جلساتی که برگزار می شود کمرنگ است و این قابل قبول و توجیه پذیر نیست و از مدیران دستگاه های مربوطه گلایه کرد.
وی افزود: عدم حضور برخی مدیران در جلسات استان به هر دلیل و برهانی قابل قبول نیست و تمام مدیران باید در جلساتی که از آنها دعوت به عمل می آید حضور فعالی داشته باشند هر چند بنده به بدنه کارشناسی اعتقاد راسخ دارم اما تصمیم مدیران در این جلسات بسیار مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرزگفت:  در جشنواره  علم تا عمل استان البرز به دنبال متبلورکردن یافته های علمی و پژوهشی هستیم و برایمان مهم است تا نمونه‌های متبلور علمی را به نمایش بگذاریم.
وی  درباره وجه تمایزات جشنواره امسال توضیح داد: نگاه حاکم در پنجمین جشنواره علم تا عمل نگاهی کیفی جایگزین کمی نگری شده است، در کنار نگاه کیفی به طرحهای بزرگ توجه ویژه شده است.
کامکاربا اشاره به جشنواره علم تا عمل یادآور شد: جشنواره مذکور قصد دارد این موضوع را بررسی کند که چه میزان از فعالیتهای علمی کشور به یک خروجی کاربردی که جنبه اقتصادی دارد تبدیل شده است.
وی گفت: هر چند این عمل در شعار امسال جشنواره علم تا عمل که تبلور تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و فناوری اعلام شده مبرهن است.
گفتنی است در ادامه جلسه رئیس پارک علم و فناوری و دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل  استان البرزدرباره تغییرات اجرایی در پنجمین دوره این جشنواره توضیحاتی ارائه داد و گفت: تغییر ماهوی و کیفی که امسال جشنواره دارد تا بتواند به اهداف خود برسد بیشتر ناظر بر این است که تلاش خواهد شد آن دسته از دستاوردهای فناورانه و محصولات دانش بنیان ایرانی که منجر به بازارسازی مناسب، اشتغالزایی بالا و به عبارتی فناوری های صنعت ساز ایرانی هستند را از استان های سراسر کشور شناسایی و در نمایشگاه عرضه کند.
ربانی گفت: در بخش دوم که شامل بخش نمایشگاهی می شود نیز تعداد بیشتری از واحدهای فناوری که توانسته اند با توسعه محصول، موضوع تبدیل ایده به پدیده و ثروت سازی از دانش فنی و علم را با یک رونق بیشتری دنبال بکنند را عرضه خواهند کرد.
در حقیقت امسال می خواهند جلوه ای از فناوری های ایرانی که ماحصل تلاش شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است را در این نمایشگاه شاهد باشند.
وی افزود: استان البرز نیز در زمینه دانش بنیان حرکت می کند و استان در این خصوص حرف برای گفتن دارد .
وی ادامه داد: تا پنجم بهمن طرح های ارایه شده به دبیرخانه جشنواره در استان از سوی داوران ارزیابی و تا 10 بهمن 15 طرح انتخاب و به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار