در راستای اجرای قانون جمعیت و باهدف حمایت از زوج‌های جوان، سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۷۹ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 11 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۳ هزار و ۶۰۴ فقره ازدواج داشتیم که بیش از یک میلیارد و ۸۷۹ هزار تومان تسهیلات به زوجین تعلق گرفت.
مفتح زاده افزود: همچنین سال گذشته هزار و ۷۸۰ فقره هم فرزندآوری داشتیم که بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات به افرادی که صاحب فرزند شدند، پرداخت شده است.
او گفت: تاپایان اردیبهشت امسال هم بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۱ هزارتومان تسهیلات به زوجین پرداخت شد و طی این مدت هزار و ۷۶۷ نوزاد بدنیا آمدند که تسهیلات فرزندآوری به آن‌ها تعلق گرفته است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری درادامه از اهدای واحد‌های مسکونی به زوج‌هایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند شدند خبر داد و گفت: در سال گذشته صد و ۲۲ فقره واحد مسکونی در شهر‌های اراک، مهاجران و امیرکبیر به زوجینی که صاحب فرزند شدند و فرزندان آن‌ها متولدین ۱۴۰۰ به بعد بودند، اهدا شد.
مفتح زاده از تسهیلات پیش بینی شده در قانون برای زوجینی که مشکل باروری دارند خبرداد و افزود: سه مرکز ناباروری در استان مرکزی و در شهر اراک وجود دارد که خدمات ارائه می‌دهند.
او گفت: بیمارستان امیرالمومنین که دولتی می‌باشد، مرکز رویان در جهاد دانشگاهی بصورت نیمه دولتی و کلینیک رستاک در بیمارستان سینا بصورت خصوصی اقدام به درمان زوجین نابارور می‌کنند که این‌ها تحت بیمه قرار می‌گیرند و اولین ویزیت عمل مربوط به درمان ناباروری رایگان می‌باشد.
مفتح زاده از افتتاح موسسه رویش امید رویان در هفته جمعیت در استان مرکزی خبرداد وگفت این موسسه که صندوق خیریه‌ای است برای کمک به زوجین نابارور می‌باشد.
او از هم استانی‌ها و خیرین خواست تا با کمک به این صندوق، زوجینی که مشکل اقتصادی دارند و خواهان فرزند هستند، یاریگر آن‌ها باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار