کد خبر: ۱۱۰۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 20 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/02/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
زوج سارق در سوادکوه به دام افتاد
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي سوادکوه از دستگیری زن و شوهر سارق و کشف میلیاردی اموال سرقتی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی سرقت از منزلی در شهرستان سوادکوه ، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
قرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پليس آگاهي پس از بررسي هاي همه جانبه موفق به شناسایی یک زوج سارق در این ارتباط شدند .
سرهنگ اکبری در ادامه اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه درگیری در این شهرستان نیز بوده اند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 3 فقره سرقت دیگر در این شهرستان نیز اعتراف کردند .
وی از کشف بیش از یک میلیارد ریالی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و افزود: این زوج سارق اهل تهران که با اجاره منزلی در شهرستان سوادکوه اقدام به سرقت می کردند، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
فرمانده انتظامي سوادکوه در خاتمه به شهروندان توصيه كرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی  در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه های امنیتی و انتظامی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
توقیف موتورسیکلت 1000 سی سی قاچاق در فریدونکنار
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی فریدونکنار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین 1000 سی سی قاچاق دراین شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن هاشم پور" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان فریدونکنار با انجام اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در سطح حوزه استحفاظی مطلع و به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: ماموران با حضور در این محل يک دستگاه موتورسيکلت هوندا "1000 سي سي" فاقد مدارک قانوني و گمرکي را کشف کردند.
سرهنگ هاشم پور ارزش ریالی این کالای قاچاق را برابر نظر کارشناسان2 میلیارد و500 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد : در این رابطه پرونده تشکیل و همراه متهم تحویل مرجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از تردد وسایل نقلیه غیر مجاز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
سارقان موتورسیکلت در بهشهر دستگیر شدند
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 2 سارق حرفه ای موتورسیکلت با 7فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " حسن عنایتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
وی افزود: ماموران کلانتری 11 با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 7 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند.
وی از کشف 7 موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو و موتورسیکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .
------------------------------------------
دستبند پلیس بابل بر دستان قاچاقچیان مواد مخدر
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 7 کیلو 800 گرم مواد مخدر و دستگیری 2 نفر قاچاقچی در این رابطه خبر داد.
سرهنگ"محمدزمان شالیکار" با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی و اطلاع از حمل و انتقال مواد مخدر توسط 2 نفر از اعضای یک خانواده از استان های جنوبی به شهرستان بابل ، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اجرای ایست و بازرسی در ورودی شهر، یک دستگاه خودرو پژو 405 متهمان را شناسائی کردند ، خاطرنشان کرد: متهمان در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بیان اینکه این 2 سوداگر مرگ برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس با افرادی که امنیت و سلامت شهروندان را مختل کنند با قدرت برخورد خواهد کرد و از شهروندان نیز انتظار می رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگيري سارق منزل با 15 فقره سرقت در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق حرفه‌اي منزل با 15 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "اکبر درویشی " در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان ، دستگيري سارق و یا سارقان در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرارگرفت.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي پس از بررسي زمان و مكان سرقت هاي صورت گرفته و شباهت شگرد سارق در تمامي سرقت ها، موفق شدند در اين ارتباط یک نفر را شناسايي و دستگير كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر تصريح کرد: متهم پس از دستگيري در بازجويي هاي به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پليسي لب به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت منزل از نقاط مختلف شهرستان اعتراف کرد و اعلام داشته با همدستی دو نفر سارق دیگر اقدام به سرقت از منازل شهروندان مینموده که تلاش جهت دستگیری دو همدست وی ادامه دارد .
سرهنگ اکبر درویشی در پایان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد به شهروندان توصيه کرد: مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت منزل را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
توقیف خودروی حامل کولرهای قاچاق در میاندوورد
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف 7 عدد کولر گازی قاچاق بالغ بر یک میلیارد و دوبیست میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"مجتبی راست خدیو"  در تشریح این خبر بیان داشت: در تداوم مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، ماموران یگان امداد این شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری در سطح محورهای مواصلاتی، یک دستگاه وانت نیسان حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: در بازرسی از خودروی مورد نظر تعداد 7 عدد کولر گازی قاچاق کشف شده که راننده خودرو هیچگونه مدرک گمرکی معتبر مبنی بر تأیید اجناس کشف شده به پلیس ارائه نکرده است.
وی با بيان اينكه کارشناسان ارزش اين محموله را بالغ بر یک میلیارد و دوبیست میلیون ریال برآورد کردند، تصريح كرد: در این راستا راننده خودرو پس از تشكيل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سرهنگ راست خدیو در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارق ساختمان نیمه کاره در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری سارق ساختمان نیمه کاره در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمود حسین زاده"با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال شکایت احدی از شهروندان مبنی بر سرقت وسایل از ساختمان نیمه کاره وی از جمله دستگاه جوشکاری، کلیه سیم آلات برق، آهن آلات، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد:کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد پس از انجام تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسي از مخفيگاه او تعدادی اموال مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد افزود: متهم در بازجویی به عمل آمده به 8فقره سرقت وسایل ساختمان نیمه کاره اعتراف که متهم پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده به شهروندان توصيه کرد: مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
آثار سوء بد حجابی در جامعه
حجاب جدای از یک مسئله فردی یک مسئله مهم اجتماعی تلقی می شود و توجه به مسئله بدحجابی از ضروریات یک جامعه اسلامی است ....
بشر با توجه به اهمیتی که برای سلامت خود قائل است به سلامت جامعه هم ارج می نهد و بیماری جامعه را بیماری خود می داند، همچنان که تلاش می کند برای سلامتی خود بسیاری از اموری که باعث عدم سلامتی اش می شود را انجام ندهد.
انسان برای سلامتی جامعه هم باید تلاش کند و آن اموراتی را که سلامتی جامعه را به خطر می اندازد را باید نادیده انگارد و توجهی به آنها نداشته باشد .
بدحجابی از مسائلی است که سلامت فرد و جامعه را تهدید می کند ، پوشش نامناسب پی آمدها و آثار جبران ناپذیری در فرهنگ ،اخلاق، اعتقاد ، اقتصاد و امنیت جامعه دارد و در بحث اخلاق و  اعتقاد می توان به ترویج و گسترش فساد و تباهی ، ضعف اعتقادات دینی و مذهبی ، افت تحصیلی و آموزشی اشاره کرد.
در جامعه ای که حجاب متانت، عفت  و حیا ارزش تلقی می شود، اگر زن نتواند به این ارزش ها دست پیدا کند و منش و رفتار خود را جدای از این ارزش ها تغییر دهد عفت، حیا و حجاب خود را خدشه دار می کند و به تباهی و فساد کشانده می شود .
تظاهر به بدحجابی نشانه پای بند نبودن و بی مبالاتی فرد به احکام و اعتقادات اسلامی است، زیرا زنان با بدحجابی چشم های هوس آلود را متوجه خود می سازند و پایه های ایمانی مردم را سست کرده و جامعه را به فساد می کشانند  ، و این همان چیزی است که دشمن سال هاست دنبال آن است و از هر راهی استفاده می کند که حجاب را از سر دختران و زنان ما بردارد و فرهنگ بی دینی را در بین جوانان و نوجوانان ما ترویج دهد.
دختران و پسران اگر در کنار تحصیل ، دل مشغولی های دیگری داشته باشند از تحصیل بازمی مانند و وقت زیادی را صرف ظاهر و زیبایی خود می کنند و  متاسفانه در سال های اخیر افت تحصیلی در بین دانش آموزان ما بیشتر شده و بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی و یا به نوعی اختصاص به وضعیت ظاهر و آرایش می کنند و روح مطالعه و تحقیق در آنها خاموش می شود و افت تحصیلی پیدا می کنند.
در بحث امنیت و اقتصاد می توان به نا امنی و سلب آرامش و گمرنگ شدن حضور مثبت زنان در جامعه اشاره کرد ، فرد بدحجاب که به نمودهای ظاهر ، تجمل و تنوع می پردازد از دست افراد شیاد و خلافکار و اراذل و اوباش در امان نبوده و هر روز شاهد مزاحمت ها، درگیری ها و حتی قتل هایی در جامعه هستیم و حتی به خاطر این بدحجابی شهدایی را در راه امر به معروف و نهی از منکر تقدیم نظام و اسلام کرده ایم .
زنان در بسیاری از جوامع در فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی شرکت می کنند و سهم بسزایی در این زمینه دارند و بنابر این حضور آنان در جامعه امری انکار کردنی نیست اما این بدحجابی در جامعه نقش آنان را در این فعالیت ها کمرنگ کرده و از به کار گیری آنان در فعالیت های مختلف جلوگیری به عمل می آید .
از دیگر آثار سوء بدحجابی در جامعه می توان به تزلزل نهاد خانواده ،اختلالات روحی و روانی ، افزایش آزار جنسی و ... اشاره کرد .
به امید روزی که بتوان جامعه را به زیور عفاف و حجاب مزین کرد و از بدحجابی رهانید.#
نگارنده: سرهنگ سیدجعفر ساداتی- معاون فرهنگی  اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 

خبر سلمان مهدوی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار