امام جمعه اقلید ابراز امیدواری کرد: با توسعه مراکز همسریابی جوانان را در پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج کمک کنیم تا سن ازدواج کاهش یابد.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 20 May 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام مجید گشول دره‌سیبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان اقلید با گریزی به آینده‌ هولناک پیری جمعیت با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: باید در برنامه هفتم توسعه به نرخ میانگین 5/2فرزند برسیم، عنوان کرد: اگر بخواهیم به الگوی 5/2 فرزند برسیم باید خانواده‌های چهار فرزندی و بیشتر که فرزندان آنها زیر بیست سال باشند را حمایت و آن را به عنوان الگوی تراز معرفی کنیم.

خطیب جمعه اقلید با ذکر این نکته که از مهم‌ترین اهداف در طرح جوانی جمعیت، پایین آوردن سن ازدواج است، بیان داشت: بسیاری از جوانان ما هنگامی که با اصل موضوع ازدواج کنار می‌آیند تا به فرد مناسب برسند به طور میانگین چهار پنج سال طول می‌کشد که دیگر ربطی به مشکلات معیشتی و موانع دیگر ندارد.

توسعه مراکز همسریابی زمینه‌ساز کاهش سن ازدواج

حجت الاسلام گشول، ابراز امیدواری کرد: با توسعه مراکز همسریابی جوانان را در پیدا کردن فرد مناسب برای ازدواج کمک کنیم تا سن ازدواج کاهش یابد.

وی گفت: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیست‌ویک مانع فرزندآوری شناسایی شده که تأخیر و صعوبت ازدواج جوانان، مشکلات اقتصادی، نگرانی از بیکاری، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، از مهمترین موارد این قانون بوده است.

امام جمعه اقلید، هزینه‌های دوران بارداری و زایمان، شیوع و هزینه‌های درمان ناباروری، شیوع غیراستاندارد زایمان غیرطبیعی، قبح‌زدایی و شیوع انواع سقط جنین، عدم اطمینان به ادامه زندگی مشترک، نگرانی از مسئولیت بچه‌داری و محدودیت‌های آن را از دیگر موانع فرزند آوری عنوان کرد و گفت: نگرانی از آتیه و آینده فرزندان، ناسازگاری تأهل و فرزندآوری با محدودیت‌های کنونی آموزش عالی، ضعف خدمات اجتماعی مادر و کودک در محیط اجتماعی، نهادینه شدن فرهنگ فرزند کمتر زندگی بهتر از دیگر موارد و موانع مهمی است که شناسایی شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار