مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد عبارت «جمعمان جمع است زیرپرچممان» را شعار امسال جشنواره زیرسایه خورشید دانست و گفت: جشنواره زیر سایه خورشید امسال در 10 نقطه جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 17 May 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت السلام و المسلمین مهدی مهدوی‌نژاد در نشست خبری شانزدهمین جشنواره مردمی زیرسایه خورشید، اظهار کرد: این جشنواره رویدادی بین‌المللی و مردمی است که تحت عنوان زیر سایه خورشید در نقاط مختلف ایران و جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر استانی یک تشکل، هیأت و موسسه مردمی تشکیل شده و توسط آنها این رویداد معنوی و فرهنگی برگزار ‌می‌شود.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با بیان این‌که هیأت انصار ولایت دارالعباده در این استان متولی اجرای جشن زیرسایه خورشید است، گفت: این رویداد در ۱۰ نقطه از دنیا با پرچم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

مهدوی‌نژاد استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی، فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات ضروری برای ترویج فرهنگ رضوی دانست و بیان کرد: عبارت «جمعمان جمع است زیرپرچممان» شعار امسال جشنواره بین‌المللی زیرسایه خورشید است.

وی با بیان این‌که امام رضا (ع) را محور وحدت تمام ادیان، اقوام و ملل مختلف است، تصریح کرد: امسال رویکرد ما بر این اساس که اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در این چنین رویدادهایی حضور پرشور داشته باشند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد بیان کرد: خادمی دهه هشتادی‌ها به صورت منسجم از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار جشن زیرسایه خورشید امسال در یزد است.

مهدوی‌نژاد توجه به بحث خانواده و تدوین ویژه برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در این قالب شانزدهمین جشنواره زیرسایه خورشید را از دیگر اولویت‌های اجرایی در این رویداد دانست و تأکید کرد: هدف اولیه و اصلی این جشنواره، زیارت از راه دور و ایجاد ارتباط معنوی است.

مجتبی حیدری، دبیر برگزاری شانزدهمین جشنواره مردمی زیرسایه خورشید یزد، نیز اظهار کرد: ستاد جشنواره شامل هفت کشیک خدام، روابط عمومی، مراسم، حافظ برای مباحث امنیتی، نذورات، پشتیبانی و کشیک خواهران است.

وی افزود: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه خدام حرم امام رضا(ع) وارد استان یزد می‌شوند و با حضور آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تبیینی تدوین شده است.

حیدری در ادامه با بیان این‌که تاکنون بالغ بر ۵۰ عنوان برنامه در قالب جشنواره زیرسایه خورشید در استان یزد تدوین شده است، گفت: اجرای ۳۰۰ ریز برنامه متنوع در قالب این جشنواره، در تمام شهرستان‌های استان یزد برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری شانزدهمین جشنواره مردمی زیرسایه خورشید یزد خاطرنشان کرد: این رویداد ۱۱ خردادماه امسال در صحن امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) دارالعباده برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار