دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، مشارکت تمام اقشار جامعه دراجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و از برگزاری همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 12 October 2015

به گزارش تابناک یزد،علی اصغر دهقانی در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با بیان اینکه امسال، سالی سرنوشت ساز، برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امسال درمجلس شورای اسلامی تصویب شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با اشاره به اهمیت بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: رهبر انقلاب ابتدای امسال در بیانات خود در راستای تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر، چهار شاخص نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را از جمله ویژگی‌های مسلمانان در جامعه اسلامی دانست.

دهقانی حفظ نظام اسلامی، سلامت محیط اخلاقی، حفظ سلامت خانواده، تربیت نسل جوان، رونق دادن به اقتصاد و تولید، استقرار عدالت قضایی و اجتماعی، اقتدار امت اسلامی و تلاش برای وحدت امت اسلامی را از جمله معروف‌ها در جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تمام دستگاه‌ها اجرایی و نظارتی استان یزد افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دارای 24 ماده مصوب است که در اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در قاون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اقشار مختلف جامعه از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند و در چارچوب شرع و قانون می‌توانند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسئولان، مدیران، کارکنان تمامی اجزای حاکیمت و قوای سه گانه، اقدام کنند.

وی با اشاره به تشکیل شعبه خاص ویژه رسیدگی به پرونده‌های ستاد احیای امر به معروف در دادگستری استان یزد، تعیین سیاست‌ها و خط مش‌های اساسی و تبادل اطلاعات و نظرات به شکل سیاست‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را از جمله وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان یزد دانست.

دهقانی برگزاری راهپیمایی اقشار مختلف جامعه به منظور تجدید میثاق با امام حسین (ع) به عنوان بزرگ آمر و ناهی از منکر جهان اسلام، بعد از نماز جمعه در تمام شهرستان‌های استان یزد و برگزاری همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر با هدف تجلیل از فعالین امر به معروف و نهی از منکر استان یزد را، از جمله برنامه‌های شاخص هفته احیای امر به معروف در استان یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار