سرهنگ اقبالپور در گفتگو بااصحاب رسانہ استان مازندران
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 10 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ اقبالپور بااصحاب رسانہ استان مازندران بہ مناسبت ھفتہ بسیج سازندگی به گفتگو نشست.
بر اساس این گزارش ، گزارش ویڑہ ازعملکرد بسیج سازندگی استان مازندران بامحوریت عملگرایی و اقدام بہ فرمان و شعار سال نومقام معظم رھبری
((مهار تورم و رشد تولید ، )) ارائه شد 

گزارش عملکرد بسیج سازندگی مازندران  


درابتدا سرھنگ اقبالپور اظهار داشت: اینجانب سلام و ارادت خالصانہ رابہ اصحاب رسانه و هم استانی‌های ابرازمی نمایم و درسالروز تشکیل بسیج سازندگی این روز را بہ مقام معظم رھبری ھمچنین ھموطنان گرانقدر تبریک و یڑہ عرض می نمایم
وی سپس ادامه داد:
در سال گذشته تا به امروز در حوزه ۱۰ گانه بسیج سازندگی در مناطق مختلف مازندران کار‌های مهمی انجام شده که به صورت مختصر آن را درچند بخش بیان نمود
در حوزه آبرسانی که در واقع اولویت فوری ما در استان است تقریبا ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی (ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که سردار مسلمی رئیس قرارگاه و بسیج سازندگی مجری کار) شامل ۱۰ شهرستان ۲۰۰ روستای تحت پوشش، شروع شده و تا الان نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه گردیدو حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری و لوله گذاری و بالغ بر ۷۵ مخزن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب احداث شد؛ که این پروژه ۳ ساله است و درتلاش هستیم در زمان کوتاه با کیفیت بهتر این پروژه را به اتمام برسانیم.
در فاز اول ۳۰۰ میلیارد تومان و در فاز دوم نیز ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی با همکاری خوب شرکت آبفا یک کار تیمی مشترک و جهادی در حال انجام است.
در حوزه عمرانی، که حوزه راه است و بعد از امنیت راه محور پیشرفت توسعه است و در جایی که راه ساماندهی نشود نمی‌توان هزینه تولید را بویژه در محلات کاهش داد، ۲۰۰ کیلومتر جاده سازی از سال گذشته تا به امروز در دست ساخت است و حدود ۴۰ پروژه در حوزه راه در حال اجرامی باشد
درحوزه راه‌های بین مزارع هم ۱۰۰ کیلومتر در سال گذشته احداث شد و کشاورزان از این راه بهره‌مند شدند و هدفگذاری شده در سال آتی نیز مابقی راه‌های روستایی ساماندهی شود.
درحوزه فوری و اولویت دار دیگر، ساخت مسکن محرومین است. در سال گذشته ۱۴۰۰ واحد مسکن ساخته و تحویل نیازمندان شد. ۲۰۰۰ واحد مسکن دیگر نیز در دست اقدام است؛ و هدفگذاری شده تاپایان سال ۱۰۰۰ واحد مسکن نیز ساخته و تحویل می‌شود. اگر در این دو سه سال و سال اینده ساخت ۳ هزار مسکن از کمیته امداد دیگر بخش‌های دیگر استان را تحت پوشش دادیم که این کار با فوریت در حال انجام است.
درحوزه شعار سال که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، بسیج سازندگی ورود پیدا کرد. حوزه بسیج سازندگی حوزه راه اندازی مساغل خُرد است که تقریبا ۳۳۳ عنوان دارد که ۸۰ عنوان مشاغل آن بسیار مهم است و آموزش آن را در دستور کار قرار دادیم . ۷۵ هزار نفر در سال گذشته آموزش اشتغالزایی داده شدند.4 هزار نفر از ۱۴۰۰ صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا تسهیلات دریافت کردند. که بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان موجودی دارد. تسهیلات این صندوق‌ها از ۱۰ تا سقف ۵۰ میلیون تومان است.
با قدردانی از استاندار ولایی و از مجموعه اقتصادی استانداری و برخی از شعب بانک‌ها هم ۳ هزار نفر را برای دریافت تسهیلات اشتغالزا به بانک معرفی کردیم بالغ بر 250 میلیارد تومان، که در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزات قیمت واگذار شد و یک هزار نفر وام را دریافت کردند.
امیدواریم بانک‌ها در ماه‌های باقی مانده تسهیلات را ارئه دهند تا سقف ۳ هزار نفر ما وام را برای مراکز واحد‌های تولیدی کوچک دریافت کنند.
دربخش تربیت کارآفرین بخشی از مسئولیت بسیج سازندگی است که نسبت به جمعیت استان نسبت به کارآفرین عدد قابل قبولی نیست. آموزش عامل بسیار موثر و کم هزینه در امر کارآفرینی است. ۱۰ دهکده ه اقتصاد مقاومتی در مازندران راه اندازی و در حال راه اندازی است.
دربخش کشاورزی مهم ترین رشته آموزشی در این دهکده ها است جوانان به سمت اره اندازی مشاغل در حوزه کشاروزی در این دهکده ها آموزش داده می شوند از دام و طیور تا ابزی پروی و باغ و باغات است.
در حوزه خدمات اجتماعی (بهداشت و کمک‌های مومنانه) در سال گذشته کمک‌های بزرگی انجام شد. هزار میلیارد تومان در حوزه کمک‌های مومنانه توسط مجمع خیرین و مجموعه سپاه کربلا به نیازمندان کمک شد.
حدود ۵ هزار گروه جهادی در مازندران داریم که ۴ هزار گروه جهادی تخصصی در ۲۲ رشته در ۱۰ روز رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از روز ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در جای جای استان مشغول به خدمت رسانی در حوزه‌های پزشکی، آموزش، عمران، کمک مومنانه، فنی و مهندسی و حوزه‌های عمومی به مردم می‌شوند تا حوزه محرومیت و فقر در استان کاهش داده شود. از فعالیتھای خالصانہ گروه‌های جهادی که سفیران کار و تلاش هستند قدردانی نمود وی در پایان گفتگو ارزوی سلامتی برای مقام معظم رھبری ھمچنین ابادانی سربلندی ایران مقتدر و خشنودی امام زمان ع و ھموطنان راازخداوندمنان خواستارشد 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار