استاندار اصفهان؛
استاندار اصفهان گفت: با نگاه عالمانه، استفاده از تجربیات گذشته، مشارکت مردم و مدیریت محله‌محور می‌توان از حجم مشکلات جاری کاست و در مسیر توسعه شهرها و روستاها گام برداشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ 09 May 2023

سیدرضا مرتضوی در همایش هفته نکوداشت شوراهای اسلامی شهرهای استان در ارودگاه شهید بهشتی باغ ابریشم افزود: تشکیل شوراهای شهر و روستا نقطه آغاز حکمرانی مردمی بود که استمرار این حرکت در بخش‌های مختلف اتفاق افتاده و در بخش‌هایی هم مغفول مانده است.

وی با اشاره به جایگاه شوراهای شهر و روستا گفت: با پیام حضرت امام خمینی(ره) این جایگاه تبیین و در سال ۱۳۷۸ به نحو دیگری، فعالیت شوراهای شهر و روستا بازتعریف شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با حضور مردم پای صندوق‌های رأی، روند انتخاب اعضای شورا به نحو مطلوبی اتفاق افتاده و با وسعت مأموریتی که شهرداری و دهیاری‌ها دارند دامنه و حوزه مأموریتی اعضای این نهادهای مردمی نیز تعریف و تبیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و هر آنچه برای زندگی مردم لازم است با حوزه مأموریتی شهرداران و اعضای شورای شهر و روستا گره خورده است.

استاندار اصفهان یادآور شد: اگر اعضای شورا در محل مأموریت خود مسائل را بدرستی بشناسند و نگاه عالمانه در مجموعه مدیریت شهری و شورا حاکم باشد می‌توان از ابتدای امر به حُسن انتخاب و نظارت اعضا حل مسائل جامعه امیدوار بود.

وی ادامه داد: بزرگترین ایراد ما این است که در تعیین مأموریت‌ها بدرستی عمل نمی‌کنیم در حالی که با نگاهی راهبردی می‌توان از بسیاری از مشکلات فاصله گرفت.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اگر میان اعضای شورای شهر و شهردار برای حل مسائل مردم همبستگی وجود داشته باشد مشکلات جاری بسرعت رفع و رضایت مردم نیز جلب می‌شود.

وی یادآور شد: استاندار و وزیر با واسطه اما اعضای شوراها بدون واسطه از طرف شهروندان برگزیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری کار مردم به آنان، در تفکر بزرگانی از جمله امامین انقلاب وجود داشته است و نباید هم مورد غفلت قرار بگیرد، خاطرنشاان کرد: دوران دفاع مقدس مهمترین و امنیتی‌ترین مساله‌ای بود که نظام اسلامی با آن مواجه ولی توسط مردم اداره و مدیریت شد.

مرتضوی ادامه داد: از این رو اگر زمینه حضور مردم در مسائل مختلف فراهم شود، موفقیت‌های چشمگیری بدست خواهد آمد که این رویکرد در نگاه رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد.

استاندار اصفهان با بیان‌اینکه آرمان و مسیر توسعه شهر بایستی توسط اعضای شورا تعریف شده باشد، گفت:: اعضای شورای شهر و روستا بهترین افرادی هستند که می‌توانند زمینه حضور مردم را در امور مختلف فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد: اراده ما این است که برخی مسائل حساس استان را محور تعامل نظر، همبستگی و انسجام قرار دهیم و بر این اساس از اعضای شورای شهر و روستا درخواست می‌کنیم تا سنوات پیش رو را دریابند و بر اساس آرمان‌هایی که به خیر و صلاح مردم خواهد انجامید، حرکت کنند.

وی بیان داشت: شاخص بهبود فضای کسب و کار استان از رُتبه ۲۳ در سال ۱۴۰۰ به رتبه پنج در شرایط حاضر ارتقاء یافته که این امر نتیجه همکاری میان مجموعه حاکمیت، بخش خصوصی و مردم است.

مرتضوی با اشاره به اینکه همه ما نسبت به مردم مسوول هستیم، گفت: برخی مسائل لاینحل استان با انسجام میان فرمانداران، بخش خصوصی و دولت تعیین تکلیف شده است.

وی با تأکید بر جهاد تبیین و امیدآفرینی توسط مجموعه مدیریت شهری و روستایی گفت: ما هنوز هم در دوران دفاع مقدس بسر می بریم زیرا دشمن لحظه‌ای دست از فتنه‌انگیزی خود علیه نظام اسلامی برنداشته است.

وی یادآور شد: موشک امروز دشمن عملیات رسانه‌ای، روانی و فضای مجازی است تا امید مردم را به یأس تبدیل کند و اُسیران این جنگ، فرزندان ایران زمین هستند.

استاندار اصفهان گفت: در این شرایط تنها امید است که ما را نجات می‌دهد زیرا ملتی که امیدش را از دست بدهد؛ همه چیز خود را از دست خواهد داد لذا در این شرایط بایستی اعضای شورای شهر و روستا مانند دیگر مسوولان، جهاد تبیین را در اولویت فعالیت خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار