کد خبر: ۱۱۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 09 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/02/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران
سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از تنوع کشفیات حوزه قاچاق در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ارزش 27 ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ " محمد محمد پور " درگفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطین اين پليس با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت وسقم موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت ، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: در بازرسي های به عمل آمده، ماموران انتظامی به همراه رابطین این پلیس در سطح استان کشفیات مهمی از جمله، 3400نخ سیگار و 250 پاکت تنباکو، کولر گازی 9دستگاه، موتورسیکلت سنگین 3دستگاه، آرد خارج از شبکه به مقدار 2960 کیلو گرم، دام زنده به تعداد 5 راس، گیاه زینتی (چلم)1500کیلو، چوب آلات جنگلی 11تن، سوخت 4500 لیتر، داشتند که ارزش ریالی آن توسط کارشناسان 27میلیارد ریال برآورد شد.
سرهنگ محمد پور تصریح کرد: در اين رابطه 16 نفر دستگير، تعداد 14فقره پرونده تشکیل و 8دستگاه خودرو توقیف گردید که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و اموال مکشوفه را به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي و نمایندگان سازمانهای مربوطه تحويل نمودند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران در خاتمه بیان داشت: مبارزه بي امان با پديده شوم قاچاق از اولويت هاي اين پليس بوده و ازشهروندان خواست هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمایند.
------------------------------------------
کلاهبرداری با ارز دیجیتال
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: فردی که از طریق ساخت ارز دیجیتال (فارکس) اقدام به کلاهبرداری 30میلیارد ریالی کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي ارجاع وقوع پرونده از دادسرای شهرستان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه فردی با ترفند، سود میلیاردی در پوشش ساخت سایت سرمایه گذاری ارز (فارکس) اقدام به کلاهبرداری از یک شهروند کرده، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مال باخته پس از واریز مبلغ های مکرر درخواستی به حساب وی متوجه شده که در دام یک کلاهبرداری گرفتار شده، افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در استان تهران شناسايي و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر کرده و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در خصوص شیوه و شگرد این متهم درحوزه ارز و سایت سوددهی بیان داشت: شاکی به صورت دقیق بر این نکته اذعان داشته که با توجه به تجربه پايين و عدم شناخت کامل در زمينه ارز و سایت های سرمایه گذاری و وعده هاي زیبای وی اعتماد کرده و پس از هدایت با چرب زبانی متهم به حسابش پول را واریز نموده است.
وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در شهرستان گلوگاه و استان های دیگر هم اقدام به کلاهبرداری کرده بود، اظهار داشت: وی پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجه با ادله و شواهد موجود به 30 میلیارد ریال کلاهبرداری با همین شیوه اعتراف کرد .
سرهنگ کلوانی با تاکید بر اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، تصریح کرد: انتظار ما از شهروندان عزیز این است که حتما توصیه های پلیس در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم را رعایت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.#
------------------------------------------
کشف خودروی سرقتی پژو 207 در شهرستان سیمرغ
سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامي شهرستان سیمرغ از کشف یک خودروی سرقتی پژو 207 و دستگیری سارق خودرو در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین اسدی" با اعلام اين خبر افزود: در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت و اعلام مرکز فوریت های پلیسی110 مبني بر سرقت یک خودروی پژو207 ، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد: با اجرای طرح های کنترلی و تقويت گشت هاي انتظامي ماموران گشت اطلاعات خودروی مسروقه را در حین تردد در این شهرستان مشاهده و در اقدامی عملیاتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ اسدی از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت خودرو اعتراف کرد. و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سیمرغ در پايان از شهروندان خواست: ضمن تجهیز خودروی خود به وسايل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری عامل تیر اندازی در" نکا"
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامي شهرستان نکا گفت: عامل تیر اندازی به سمت دو شهروند که سه ماه متواری بود ،با رصد اطلاعاتی دقیق ودر اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشريح اين خبر گفت: در پی وقوع یک مورد درگیری و تیراندازی به سمت دو شهروند(پدر وپسر) در اسفند ماه سال 1401 و متواری شدن ضارب، اکیپی از ماموران انتظامی و پلیس امنیت عمومی شهرستان بررسي موضوع  را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ضارب که پس از درگیری و تیر اندازی به این دو نفر، از محل متواری و به مکان نا معلوم نقل مکان کرده بود، تحت رصد پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: ماموران پليس امنیت عمومی با شناسایی متهم، در یکی از شهر های اطراف، ضمن هماهنگی قضائی وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه این متهم در بازجویی ماموران به بزه ارتکابی اعتراف کرد، یاد آور شد: متهم سابقه دار پس از تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شد.
------------------------------------------
کشف بوته چلم جنگلی قاچاق در میاندورود
سرهنگ مجتبی راست خدیو فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف بوته چلم جنگلی قاچاق از یک خودروی نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی راست خدیو" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران یگان امداد این فرماندهی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شدند.
وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر یک تن و 500 کیلو بوته چلم جنگلی بدون مجوز قانونی کشف، و یک متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و ارزش تقریبی آن طبق نظر کارشناسان منابع طبیعی 600 میلیون ریال می باشد، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ راست خدیو در پايان با اشاره به اينكه گیاه "همیشک یا چلم" درخچه ای است زیبا و کمیاب و همیشه سبز که دارای خاصیت دارویی و زینتی بوده و از آن در طب سنتی و داروسازی استفاده می شود و خواص ضد انعقاد خون و آنتی اکسیدانی داشته که نقش دفاعی در مقابل پاتوژن دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان، مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری 4 سارق حرفه ای سیم برق در تنکابن
سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 19 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 19 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ساری
سرهنگ سعید مهدوی جانشین انتظامي شهرستان ساری از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز ساختمان های مسکونی در حومه شهر کیاسر این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سعید مهدوی" در تشريح اين خبر گفت: تخریب دو باب ساختمان در روستاهای بخش کیاسر که به صورت غیر مجاز در قالب واحدهای مسکونی انجام شده بوده با حکم قضائی تخریب شد.
جاشین انتظامي شهرستان ساری افزود: طی حکم قضائی تخریب 2 ساختمان مسکونی نیمه کاره در روستای عالی کلاه، یک باب دامداری غیر مجاز ، یک کارگاه بلوک زنی غیرمجاز غیر فعال با حضور دستگاههای متولی از جمله اداره جهادکشاورزی ، رئیس حوزه قضایی کیاسر و با حضور پلیس صورت پذیرفت.
سرهنگ مهدوی به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.
------------------------------------------
برخورد قاطعانه پلیس آمل با واحدهای صنفی متخلف
سرهنگ حسین کیانمهر جانشین انتظامی شهرستان آمل از برخورد قاطعانه پلیس با واحدهای صنفي متخلف در اجراي طرح برخورد با ناهنجاری های اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین کیانمهر" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان آمل در بازرسی های تخصصی از چندین واحد صنفی که کشف حجاب نموده و با توجه به اخطارهای قبلی شئونات اسلامی را رعایت نکرده اند، طبق قانون پلمب شدند.
وی افزود: در اجراي اين طرح نظارتي و کنترلي از تعداد 26 واحد صنفي مختلف به صورت محسوس و نامحسوس بازديد و 21واحد صنفي اخطار پلمب صادر 5 واحد صنفي متخلف اعم از: خانه عقد ، فروشگاه پوشاک و کافه نیز پلمب شد.
جانشین انتظامی شهرستان آمل تصريح کرد: با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخوردبا ناهنجاری های اجتماعی متصدیان صنوف به مرجع قضائي معرفي شدند.
سرهنگ کیانمهر از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غير قانوني و کشف حجاب توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
عملکرد شناختی افراد در معرض آلودگی صوتی ناشی از ترافیک شهری
سر و صدای ترافیک شهری و نحوه اثرگذاری آن بر عملکرد شناختی افراد در معرض نقش تعیین کننده ای در ویژگی های شخصیتی و عملکردهای ذهنی افراد دارد ... .
آلودگی صوتی (Noise Pollution) یکی از اشکال عمده مسایل زیست محیطی است که به عنوان یک نگرانی مهم بهداشتی در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.
مواجهه با سر و صدای ترافیک (Traffic Noise) یکی از عوامل اصلی خطر است که سلامت و رفاه تعداد زیادی از افراد در معرض را تحت تاثیر قرار می دهد، تماس طولانی مدت با سر و صدای ترافیک یکی از عوامل اصلی ایجاد اختلالات فیزیولوژیکی و روانی در بین افراد است.
امروزه بخوبی تایید شده است که مواجهه با سر و صدای محیطی نه تنها باعث اختلال در شنوایی بلکه باعث بسیاری از اثرات نامطلوب جسمی و روانی می شود و از طرف دیگر باعث تحمیل بار اقتصادی قابل توجهی به فرد، سازمان و کشور می شود و چه بسا این هزینه می تواند توجیهی برای هزینه های اقدامات پیشگیرانه و کنترلی باشد.
صدای ترافیک به عنوان استرسور محیطی، عامل ایجاد مشکلاتی در سلامت عمومی افراد است که از جمله آن می توان به اختلالات فیزیولوژیکی و روانشناختی اشاره نمود، در اختلالات فیزیولوژیکی صدا سبب تاثیرات زیان بار در فعالیت های قلبی عروقی، افزایش فشار خون، سکته قلبی، اختلال در سیستم سمپاتیک عصبی، اختلال در سیستم آندوکرین، بالا رفتن سطح لیپید خون و افزایش نورآدرنالین می شود.
همچنین سر و صدای ناشی از ترافیک حمل و نقل به عنوان منبع و محرک تاثیرگذار بر عملکرد شناختی و ذهنی افراد در معرض خطر عنوان شده است. قرار گرفتن در معرض سر و صدای ترافیک باعث تغییرات منفی در دقت، توجه و سرعت کار می شود و در این حالت باعث ایجاد استرس در فرد می شود.
در این زمینه، عملکرد شناختی به عنوان توانایی انسان در استفاده از دانش و اطلاعات به دست آمده با استفاده از فرآیندهای ذهنی در مغز تعریف می شود.
طی دهه های گذشته، مطالعات متعددی تاثیرات احتمالی سر و صدای ترافیک بر عملکرد شناختی را مورد بررسی قرار داده اند که برجسته ترین آنها تاثیر بر توجه مداوم و زمان واکنش است، عملکرد ذهنی با استرسورهای محیطی همچون صدا و فشار زمانی ناشی از فعالیت تحت تاثیر قرار می گیرد.
مطالعات نشان داده است که تغییرات در فرآیندهای شناختی تاثیر قابل توجهی بر عملکرد افراد دارد.
ویژگی های شخصیتی و روحیات فردی نیز می تواند در سطح اثرگذاری مواجهه با محرک ها تاثیر بسزایی داشته باشد. ویژگی های شخصیتی عوامل داخلی متفاوت در افراد است که نسبتا پایداری خود را با گذشت زمان در افراد حفظ می کند، این موضوع عمدتا بر نحوه ارزیابی افراد و متعاقبا رفتار آنها تاثیرگذار است.
ویژگی های شخصیتی با توجه به پایدار بودن در مراحل زندگی افراد در مواجهه با سر و صدای ترافیک شهری مشهود می باشد. به عبارت دیگر می توان ویژگی های شخصیتی را به عنوان یک پیش بینی کننده و تبیین کننده پیامدهای متنوع مربوط به مواجهه با سر و صدا دانست.
با توجه به اهمیت موضوع سر و صدای ترافیک شهری و نحوه اثرگذاری آن بر عملکرد شناختی افراد در معرض و همچنین اهمیت و نقش تعیین کننده ویژگی های شخصیتی در بروز اشتباهات و عملکردهای ذهنی؛ می طلبد که برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان نسبت به افراد در معرض خطر، تصمیمات پیشگیرانه ای را جهت کاهش هزینه های فردی و سازمانی و بهبود عملکرد کارکنان بیاندیشند.
تهیه کننده: سرهنگ دوم محمد علی آدیش- دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان مازندران 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار