کد خبر: ۱۱۰۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱ 08 May 2023
به گزارش تابناک مازندران ، چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی همزمان با ۱۵ استان کشور به مدت دو روز در استان برگزار است.

 مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کاروان ترویجی بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی‌های کشاورزی استان است که برای این موضوع باید از ظرفیت شوراها، دهیاری‌ها و کشاورزان پیشرو استفاده شود.

 

طاهری امیری هدف از برگزاری این کاروان را تشویق و ترغیب کشاورزان به مشارکت و همراهی در اجرای الگوی کشت محصولات زراعی، مسئله یابی و پاسخ به پرسش فنی کشاورزان و ارائه راهکار‌های و معرفی دانش و فناوری جدید عنوان کرد.

 

وی افزود: چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی با اولویت محصولات زراعی بهاره با حضور مراکز جهاد کشاورزی ۱۵ استان در روز‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت برگزار می شود.

طاهری امیری گفت: با برنامه ریزی انجام شده هزاران بهره بردار مازندرانی در چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی، آموزش‌های ترویجی را فرا می‌گیرند.



وی افزود: این کاروان با رویکرد افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری، جهش تولید در دیمزار‌ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها برگزار شد.



مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هر کارشناس پهنه در طی این دو روز ۱۱۰ نفر از بهره برداران حوزه خود را با استفاده از ۶ سازه ترویجی روز مزرعه، روز انتقال یافته ها، بازدید گروهی، کارگاه آموزشی، واحد نمایشی و آموزش انفرادی تحت پوشش ترویجی قرار می‌دهند، تصریح کرد: محققان معین مرکز تحقیقات کشاورزی، کارشناسان فنی موضوعی در بخش اجرا، کلینیک ها، شرکت‌های فنی و مشاوره ای، دانش بنیان، مددکاران ترویجی، اعضای صندوق اعتباری و صندوق بیمه در برگزاری این طرح ملی مشارکت دارند.



وی تاکید کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک و نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب‌آوری، جهش تولید در دیمزار‌ها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه از رویکرد‌های چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی ویژه کشت بهاره به شمار می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار