رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بزرگترین مرکز آموزشی و نگهداری از ایتام در خاورمیانه تا سال ۱۴۰۴ در شهر جدید صدرا تکمیل می شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 04 May 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ در حال ساخت پرورشگاه موقوفه زالی در شهر جدید صدرا گفت:این یتیم خانه بزرگ با هدف ایجاد مرکز آموزش و پرورش برای ایتام پایه تحصیلی اول ابتدایی تا نهم متوسطه تاسیس خواهد شد که تلاش داریم مجوز نگهداری و آموزش ایتام تا پایان مقطع دیپلم در این مرکز صادر شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربا بیان اینکه در ساخت این مجموعه از تجهیزات مدرن استفاده خواهد شد،افزود: ملزومات سخت افزاری و کالبدی در این محل تامین خواهد شد.
خاموشی ادامه داد: پرورشگاه موقوفه زالی شهر جدید صدرا یکی از مجموعه های آموزشی و نگهداری ایتام بی سرپرست و یا کودکان بدسرپرست است و اکنون ۶۰ موقوفه از این دست در کشور وجود دارد که همه این طرح ها در حال بهینه سازی و یا تاسیس است و جامعه ای که به یتیم رسیدگی کند خیر خواهد دید.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پرورشگاه موقوفه زالی با بیش از ۵۰۰ نفر ظرفیت از سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع آغاز شده است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ این طرح عمرانی تکمیل و افتتاح شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این مجموعه از ۱۳ بلوک ساختمانی تشکیل شده،گفت: این مجموعه از بیش از سه هزار متر ساختمان اداری، سه هزار متر مربع مجموعه ورزشی، چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع پارکینگ ، یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع سالن همایش، ۶ هزار مترمربع فضای آموزشی ،مسجد و ... تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پرورشگاه و محیط آموزشی و فرهنگی صدرا تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،گفت: مرکز مدیا و رسانه و مرکز بازی به این پروژه افزوده خواهد شد.
خاموشی اظهار داشت: پیش بینی اولیه اعتبار مورد نیاز این پروژه ‌هزار میلیارد تومان بوده است که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این مجموعه هزینه شده است.

نوید رفع مشکلات شهر جدید فارس

خاموشی در ادامه بیان کرد: در این سفر مذاکراتی پیرامون رفع مشکلات صدرا با اوقاف شد که مشکلات شهروندان این شهر جدید رفع شود؛ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با این مساله موافق است و امیدواریم مشکلات این شهر جدید با نظر استاندار فارس و سایر مسئولان صدرا حل شود.

دادستان، ناظر اجرای طرح پرورشگاه زالی

دادستان شیراز هم در حاشیه این بازدید گفت: واقف موقوفه زالی ناظر اجرای پرورشگاه بزرگ صدرا را دادستانی تعیین کرده است و دادستانی وظیفه دارد که ناظر اجرای درست دستورات واقف باشد.

مصطفی بحرینی با بیان اینکه پیگیری های زیادی برای ساخت پرورشگاه موقوفه صدرا که کاربری آموزشی ،درمانی و اقامتی دارد انجام شده گفت: این مرکز بزرگترین مرکز آموزشی و نگهداری ایتام در خاورمیانه است که به یتیمان فارس و حتی استان‌های مجاور خدمت ارایه خواهد کرد.
شهر جدید صدرا در ابتدای دهه ۷۰ در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب شیراز احداث شده و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار