کد خبر: ۱۱۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 02 May 2023

به گزارش تابناک مازندران ، علی امینی شاد شهردار رامسر : ما معتقدیم  پایداری توسعه در گروه ارتقا و پایداری کیفیت  محیط زیست هست

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری رامسر؛
بمناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراها ، در دل جنگل زیبای کلاکولی به همت شهردار و شورای اسلامی شهر رامسر و با همراهی مسئولین ، مدیران و دغدغه مندان محیط زیست ، کلنگ ساماندهی سایت زباله بر زمین خورد.

دکتر امینی شاد شهردار رامسر ضمن عرض خیر مقدم و تشکر و قدردانی از حضور و زحمات همه مسئولین در جهت ارتقا کیفیت زندگی ساکنین شهر خاطر نشان شد:
اگر امروز در این مسیر گام برداشتیم بر این باوریم که  توسعه  هر جامعه ای  در گرو ارتقا  و پایداری محیط زیست است و اگر برای پیشرفت جامعه، شهر و شهرستان ،روستا و استان  در رویکردهای مختلف دغدغه ای داریم و اگر به موازات این فعالیت ها ، اقدامات محیط زیستی صورت نگیرد از ظن من آب در هاون کوبیدن است .از همین رو به پشتوانه حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر و حمایت های ادارات  محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان با پیوست زیست محیطی برنامه‌ های ریز و درشت ما  در بحث ساماندهی سایت زباله ورود کردیم.

شهردار رامسر در ادامه گفت :  روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را به  مردم فهیم و نجیب و سخاوتمند رامسر تبریک عرض می نمایم چرا که مردم اصل هستند و اعضای شورا وکلای این عزیزان در پارلمان محلی. شوراها نماد تجلی اراده حاکمیت مردم در سرنوشت خودشان هستند و فلسفه وجودی شوراها بستر سازی مشارکت مردم در اداره امور هست و تقویت این اراده می باشد، از این رو بهترین ها را برای مردم و شورای شهر خواستار و امیدوارم به  سمتی حرکت نماییم که مسئولیت ها به مردم سپرده شود و مردم در فرایندهای شهری نقش آفرین باشند و فرایند توانمند سازی معنی مفهوم یابد و با نهاد سازی به سیاستهای جامعه مدنی کمک شود.

علی امینی شاد شهردار رامسر همچنین افزود : ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر که از ساحل تا عمقی از جنگل در حال فعالیت هستند و ساماندهی ساحل ، پاکسازی جنگل را مدیون تلاش و زحمات همکاران خودم در شهرداری خاصه پاکبانان که بی مزد منت در حال خدمت هستند، می باشم

شهردار رامسر گفت : ما امروز را برای یک کار بزرگ و زیبا انتخاب کردیم ،ساماندهی سایت زباله شهرستان رامسر که مفهوم پارادوکس را به عینیت می توان درک کنید. هرچند رامسر یکی از جلوه های زیبایی ذات خداوند هست  و به واسطه کنوانسیون تالاب‌ها در دنیا شخصیت جهانی دارد و در مکانی  حضور داریم که ثبت جهانی شده است.متاسفانه در مرکز زباله در جنگل های زیبایی هیرکانی قرار داریم که استارت ساماندهی سایت زباله زده شود .البته  قدردان زحمات مدیران و شوراها در دوره های قبلی هم هستیم که اقدامات آغازین ساماندهی را با احداث خط پردازش اجرایی نمودند که در دوره ما راه اندازی گردید.

وی ادامه داد :از سال ۱۳۷۹ طی قراردادی با منابع طبیعی مقرر شد زمین کلاکولی به متراژ پنج هزار هکتار بمدت ۱۰ سال جهت دفن  زباله با پیش بینی دفن ۲۰۰هزار مترمکعب  به شهرداری اجاره داده شد اما بیش از ۳۰۰هزار متر مکعب زباله دفن است . در بحث تفکیک و پردازش زباله(باز یافتی ) با قراردادی بمدت ۳ سال خط پردازش احداث شد (bot) که یک سال دیگراز فعالیت سرمایه گذار باقی مانده است.

 امینی شاد افزود :در خصوص زباله تر هم هدف بر این شد که شرایطی فراهم شود به واسطه دستگاه هاضم خشک از گازش برای برق  و از کود آن برای پوشش کوه استفاده نماییم تا به امید خدا در آینده ای نزدیک در سایت کلاکولی درخت بکاریم و به تعهد عمل کنیم و جنگل را احیا کنیم که وظیفه ماست برای نسل آینده . در بحث تصفیه شیرابه هم به لطف خدا همانند اسکلت هاضم  بعد از برگزاری مناقصه ، پیمانکار مشخص و از یک هفته قبل آغاز به کار نموده است.

دکتر امینی شاد ادامه داد: طرح جامع مدیریت پسماند را با پیگیری های مهندس مهران حلاجیان مدیر پسماند شهرداری  تهیه و جهت تصویب به کمیته پسماند محیط زیست استان مازندران ارجاع و تاییدیه اخذ و مصوب نمودند و سپس در کمیته فنی  و اعتباری  صندوق ملی محیط زیست مطرح و دفاع کردیم، تصویب شد و مبلغ حدود  ۳۰ میلیارد تومان وام برای اجرایی نمودن سیاستهای طرح جامع پسماند اخذ شد که یکی دیگر از برنامه ها خرید دستگاه رجکت سوز است.


شایان ذکر است کلنگ این پروژه عظیم و هدیه ارزشمند  شهرداری و شورا با هدف جلوگیری از پخش شیرابه های مضر در طبیعت و حفظ محیط زیست،ارتقا کیفیت زندگی شهروندان در حوزه سلامت  و جلوگیری از انتشار شیرابه و تبدیل زباله تر به کود و گاز و در نهایت تبدیل این عرصه به تفرجگاه دائمی به زمین نشست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار