مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد و گفت: برای شرکت در این جشنواره روستاهای دارای زیرساخت فرهنگی اولویت دارند.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 01 May 2023
  رحمت الله جلیلیان
علی صفدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد : این جشنواره یکی از برنامه های محوری معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط  اداره کل مجامع و تشکل های فرهنگی اجرا و فعالیت های فرهنگی را دنبال می کند.
 
وی افزود: در حوزه ترویج کتابخوانی و ترویج کتاب و سرانه مطالعه برنامه منسجمی داریم که از جمله آن ، معرفی و انتخاب پایتخت کتاب کشور ،جام باشگاه های کتابخوانی و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب است. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: امسال نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می شود ، روستاییان و عشایری که مایل به شرکت در این جشنواره هستند  از جمله  روستاهایی که دارای مساجد، کانون های فرهنگی و کتابخانه بوده  و علاقه مند به ارتقا روستاهایشان از لحاظ فرهنگی هستند می توانند طرح های خود را  برای ارتقای کتابخوانی روستا پیشنهاد داده، طرح ها به تهران ارسال در نهایت طرح برتر انتخاب می شود، مهلت ارسال طرح ها تا پایان خرداد ماه امسال  است. 
 
 
وی هدف از برپایی جشنواره را برطرف کردن نیاز روستاییان و عشایر به مطالعه و کتابخوانی دانست و تشریح کرد: این طرح به سبب مطرح کردن روستا ها،  موجب ایجاد انگیزه  برای روستاییان می شود. 
 
این مقام مسئول با اشاره به نوپا بودن این جشنواره گفت: این جشنواره در طی سالیان اخیر موجب مطرح شدن روستاها  و قرار گرفتن آن ها در کانون توجه تصمیم گیرندان شده  و به تدریج منجر به توسعه روستاها خواهد شد.
 
وی درباره کسب رتبه برتر در این جشنواره خاطر نشان ساخت: در دوره گذشته جزو روستاهای برتر نبودیم چراکه طرح های منسجمی نداشتیم اما روستا های دارای طرح های قابل وصول، جزو طرح های برتر انتخاب شدند، سال گذشته علی رغم حضور در این جشنواره هیچ یک از روستاهای کرمانشاه موفق به کسب امتیاز نشدند. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال در چهارشنبه های هرهفته یک وبینار با اداره کل مجامع خواهیم داشت که آخرین توصیه های آن ها را دریافت و به شهرستان ها اتتقال می دهیم، به این ترتیب هر یک از شهرستان ها کارشناس فرهنگی خود را  معرفی و با دهیار های مورد نظر متصل و جلسه تشکیل می دهند. 
 
صفدری تاکید کرد: باید به دنبال روستاهایی باشیم که زیرساخت های فرهنگی داشته و در گسترش ساختار فرهنگی آنها تلاش کنیم و طرح هایشان را به جشنواره ارسال کنیم در نهایت به سراغ روستاهای فاقد زیرساخت فرهنگی رفته و برای احداث زیر ساخت های لازم این روستا هانیز اقدام می کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار