مدیرعامل آبفای البرز گفت: طی چند دهه منابع آبی به ته رسیده و عمق حفاری چاه‌ها از ۶۰ متر به ۳۶۰ متر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 24 April 2023

به گزارش «تابناک البرز» مدیرعامل آبفای البرز گفت: با توجه به آغاز فصل گرما به مردم توصیه می‌کنیم ما را مانند سال‌های گذشته همراهی کنند.
حمیدرضا نامداری افزود: خوشبختانه یک ماه اخیر شاهد بارش‌هایی بودیم که به صورت ناچیز منابع سطحی البرز را تغذیه کرد در حالی که سد کرج کرج تا ماه گذشته ۱۴ درصد پر بود.
وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر پر شدگی سد کرج را به بالای ۴۰ درصد رساند، اظهار داشت: بارش‌ها موجب شد پر شدگی سد طالقان هم به بالای ۴۷ درصد برسد.
نامداری تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مدت زمان بیشتری در برابر خشک سالی‌های چندساله البرز دوام بیاوریم، البته نباید فریب بارندگی‌های مقطعی و پرشدگی سدها را بخوریم.
وی ادامه داد: البرز سهم ناچیزی از سد طالقان و کرج دارد و قسمت اعظم آن راهی تهران می‌شود، این منابع مسکن و ناپایدار است و نمی‌توان به آن‌ها دل بست.
نامداری افزود: تنها راهی که داریم صرفه جویی است که مردم باید آن را مورد توجه قرار دهند، ۸۰ درصد منابع تامین آب البرز سفره‌های زیرزمینی است.
وی ادامه داد: طی چند دهه منابع آبی که صدها سال ذخیره شده به ته رسیده است به گونه‌ای که عمق حفاری چاه‌ها از ۶۰ متر به ۳۶۰ متر رسیده است.
مدیرکل آبفای البرز گفت: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی خوب نیست و بارندگی‌ها تاثیری روی آن‌ها ندارد و نمی‌تواند منابع را تغذیه کند.
وی افزود: آبفا از آب منطقه‌ای مجوز حفاری دریافت می‌کند تا بتواند آب را به دست مردم برساند، ابتکار عمل دست مردم است.
نامداری اظهار داشت: شاید اغلب مردم بگویند حجم زیادی از آب در بخش صنایع و کشاورزی استفاده می‌شود، این موضوع درست است اما ۱۰ الی ۲۰ درصد آب شرب را هم باید مدیریت کرد.
وی گفت: استحمام، شست و شوی ظروف و کولرهای آبی در فصول گرم نمود بیشتری دارد در نتیجه باید به گونه‌ای آن را مدیریت کرد که فصل گرم را به آسانی پشت سر بگذاریم.
نامداری درباره گلایه مردم مبنی بر کیفیت آب آشامیدنی در مهرشهر و فردیس افزود: کیفیت آب آشامیدنی خط قرمز ماست و روزانه توسط آزمایشگاه‌ها کنترل می‌شود.
وی اظهار داشت: اداره بهداشت بر آب توزیعی نظارت دارد، در برخی مناطق ممکن است مردم گلایه داشته باشند اما این موضوع آلودگی آب محسوب نمی‌شود.
نامداری تصریح کرد: رسوب لوله‌های آب جز سختی بوده و آلودگی به شمار نمی‌آید، نوسان آب در لوله‌های فرسوده موجب کدورت آب خواهد شد.
وی مخازن آب منازل را هم عامل دیگر رسوب موجود در آب دانست و ادامه داد: باید مخازن جرم گیری شود تا روی آب توزیعی در ساختمان تاثیر نداشته باشد.
نامداری افزود: تعمیرات و حادثه در شبکه توزیع ممکن است تغییر موقتی در آب چند ساختمان ایجاد کند اما خیال مردم از کیفیت آب راحت باشد چرا که از نظر باکتریایی، شیمیایی و فیزیکی کنترل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار