همزمان با روز جهانی زمین پاک، ششمین پویش پاکسازی طبیعت دهستان جاسب از توابع شهرستان دلیجان روز شنبه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی و دوستداران طبیعت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 23 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، بیش از ۱۰۰ نفر از دوستداران محیط زیست مسیر بین روستای وسقونقان تا واران و قنات سربند را پاکسازی کردند و بیش از ۹۰ پاکت زباله به وزن تقریبی یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در راستای فرهنگ‌سازی به گردشگران و عموم مردم و نهادینه‌کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و طبیعت جمع آوری شد.
یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با حضور در این پویش مردمی گفت : زباله و به خصوص از نوع پلاستیک که سالیان سال تجزیه نمی‌شود، همچون سمی مهلک در طبیعت می‌ماند که هم بقای عرصه ‌های مرتعی و جنگلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم نفس حیات وحش را به شماره ‌می‌اندازد.
وی یادآور شد: داشتن محیط زیست سالم حق شهروندان و تمامی مردم است، همانطور که حفظ محیط زیست هم یک وظیفه عمومی و همگانی تلقی می‌شود  و باید این فرهنگ بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.
وی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی  با اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی برای ارتقاء فرهنگ محیط زیستی و مسولیت اجتماعی تلاش می‌کند.
گفتنی است در پایان‌ این پویش به قید قرعه هدایای ورزشی و فرهنگی بین شرکت کنندگان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار