نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: یکی از اولویت‌های سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان باید تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های ناتمام استان در سال‌های گذشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 15 April 2023

سید کریم حسینی در خصوص سفر رئیس جمهور به استان خوزستان بیان کرد: در سفر اول نقاط قوت و ضعفی وجود داشت که باید در سفر بعدی این نقاط ضعف را برطرف کرد؛ امیدوارم در سفر دوم نظم بیشتر و اهداف بهتر و قابل دسترسی را برای استان داشته باشیم.

وی افزود: در سفر اول با وجود اینکه در ظاهر روز دوم استقرار دولت سیزدهم بود ولی اولین سفر به استان خوزستان صورت گرفت، گرچه جای تقدیر دارد ولی از نظر کاری و تأثیرگذاری هنوز دولت مستقر نشده و قطعاً ساز و کار سفرهای استانی با برنامه‌ریزی خوبی صورت نگرفت.

حسینی ادامه داد: اقداماتی که بعد از سفر انجام شد و حتی مصوبات اعلامی در سفر اول نیز هنوز بندهای آن به شکل شفاف و مشخص نشده و منابع آن نیز تعیین نشده است؛ برخی موارد همراه با یک مبلغ به عنوان سرجمع اعتبارات سفر اعلام شد ولی محل تخصیص آن نیز تعیین نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: موارد مذکور باعث شده تا نتیجه‌ای که باید از سفر می‌گرفتیم و در طول یک سال و اندی منابع و مصارف آن را داشته باشیم، خیلی مشخص نیست.

وی گفت: در این سفر دوم از سوی مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود ساز و کار بهتر و ارائه مصوبات برای جمع‌بندی داشته باشند؛ البته استاندار خوزستان اعلام کرد که کمیته‌هایی در این راستا تشکیل شده و عجله‌ای در کار نیست و به طور کامل مصوبات سفر اول و اولویت‌های سفر دوم مشخص می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس افزود: امیدوارم با این برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم یک سفر تأثیرگذار، دارای ساز و کار اجرایی مشخص با مصوبات شفاف و تعیین محل تأمین اعتبارات و منابع آن داشته باشیم.

حسینی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های سفر دوم باید تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های ناتمام خوزستان در سال‌های گذشته باشد؛ به طور مشخص و با تعیین جدول زمانی باید به دنبال تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

وی یادآور شد: درخواست‌ها برای سفر دوم در حوزه کشاورزی تکمیل فاز دوم طرح مقام معظم رهبری، در حوزه بهداشت و درمان جایگزینی بیمارستان‌های بزرگ و تعیین تکلیف تخت‌های مورد نیاز استان، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی نیز حاشیه نشینی به ویژه در حوزه راه‌ها تکمیل پل‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌های ناتمام شهری و روستایی، چهارخطه شدن جاده‌های حادثه‌خیز، تکمیل طرح‌های ریلی و احداث راه‌آهن اهواز - شهرکرد - اصفهان و همچنین در حوزه هوایی تکمیل فرودگاه اهواز و توسعه آن به ویژه باند دوم فرودگاه است؛ البته این موارد به صورت مستمر و در جلسات متعدد توسط نمایندگان مجلس به استاندار خوزستان اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار