رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمانشاه:
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمانشاه از حمایت خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد در قالب طرح های حمایتی از جمله لبخند مادری خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ها مادران دانشجو و طلبه را به شکل ویژه مورد توجه قرار دادیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 10 April 2023

میثم کلهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص حمایت از مادران و نوزادان تازه متولد شده آن ها اظهار کرد: بنیاد ١۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای حمایت از مادران باردار و نوزادان و کودکان محروم ٣ برنامه طراحی کرده که یکی از آن ها "لبخند مادری" است و برای خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد که از سال ١۴٠١ به بعد متولد شده باشند پکی را آماده کرده که اقلام مورد نیاز کودک را از بدو تولد تا یک سالگی شامل لوازم ضروری مثل پوشاک" شیشه شیر و .. با ارزشی بالغ بر ۵ الی ٧ میلیون تومان اهدا می کند.

وی از اجرای طرح دیگری در راستای حمایت از چند قلو زایی خبر داد و گفت: این طرح که برای نوزادان سه قلو به بالا تازه متولد شده، اجرا می شود به ازای هر فرزند یک پک لبخند مادری دریافت می کنند، شش ماه پوشک این نوزادان تامین و در اختیار خانواده قرار می گیرد و به ازای هر فرزند هم مبلغ ١ میلیون تومان هدیه نقدی به مادر(چند قلو) اهدا می شود.

مدیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به اجرای طرح دیگری با نام ایران جوان اشاره کرد و گفت: این طرح برای خانواده های دارای فرزند سوم به بعد که در سال ١۴٠١ متولد می شوند، می باشد و مبلغ ١ میلیون تومان هدیه به مادر ٢ میلیون تومان حساب قرض الحسنه سپرده ١٨ ساله بلند مدت برای فرزند تازه متولد شده و ١۵ میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه تقدیم خانواده  می شود.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: ٣٩٠ خانوار در سال ١۴٠١ شناسایی شدند که دارای فرزند سوم به بعد بودند و حمایت از آن ها صورت می گیرد، چنانچه در سال ١۴٠٢  ظرفیت خانوارهای دارای فرزند سوم به بعد تکمیل شود بنیاد ١۵ خرداد حمایت خود را از نوزادان نخست حتی در خانواده های تک فرزند هم خواهد داشت.

کلهر تاکید کرد: در این طرح ها دو گروه را ویژه تر مورد توجه قرار دادیم یکی مادران دانشجو و دیگری مادران طلبه که اگر در حین تحصیل صاحب فرزند شوند از طریق نهاد رهبری امکانات در اختیارشان قرار می گیرد. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار