مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در استان البرز از جذب ۶۶ شرکت جدید سرمایه گذاری با محوریت فعالیت های حوزه «آی سی تی» و الکترونیک طی سال گذشته در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 06 April 2023

به گزارش «تابناک البرز» اکبر قنبرپور در حاشیه بازدید محمدمهدی بلندیان نماینده اعزامی ریاست قوه قضاییه از منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: اکنون ۳۰۰ شرکت تولیدی در منطقه ویژه پیام مستقر هستند که ۵۳ درصد این شرکت ها در حوزه آی سی تی و الکترونیک فعالیت دارند.

وی ادامه داد: تلاش ها بر این است تا پایان دولت سیزدهم میزان مشارکت شرکت های حوزه آی سی تی و الکترونیک در منطقه ویژه پیام به ۷۳ درصد برسد.

قنبرپور گفت : اکنون ایجاد گمرک ویژه آی سی تی به عنوان یک برنامه تکلیفی در این منطقه در حال انجام است و تا شهریورماه امسال محقق می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بیان کرد: ایجاد قطب دیتا سنتر کشور به عنوان یک برنامه اصلی در این منطقه دنبال می شود و زیر ساخت های آن برای استقرار شرکت های حوزه آسی سی تی و الکترونیک در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۹ مجموعه خصوصی دیتا سنتر در منطقه ویژه پیام راه اندازی شده است.

قنبرپور به برخی تولیدات حوزه ارتباطات منطقه ویژه پیام اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در این منطقه تولید می شود که امسال این ظرفیت به یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به مساحت سه هزارو۶۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ، گفت : تلاش ها براین است تا شرکت های حوزه آی سی تی با هدف توسعه ارتباطات در این منطقه مستقر شود ضمن آنکه زمین مناسب با اجاره ۲۵ ساله در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

قنبر پور افزود: اجاره این زمین ها تا چهار سال اول فعالیت شرکت ها ثابت و پس از آن سالانه ۱۵ درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای تاسیس ، راه اندازی و ساخت شرکت ها با نظارت مستقیم منطقه ویژه اقتصادی انجام می شود، گفت : این امر موجب شده تا بستر جذب سریع سرمایه گذاران فراهم شود.

قنبر پور گفت : اکنون ۲ گمرک تخصصی حوزه آی سی تی و استان البرز در این منطقه فعالیت دارند که بیانگر اهمیت فعالیت های منطقه ویژه پیام است.

وی به فعالیت های فرودگاهی منطقه ویژه و فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و افزود: اکنون ۷۰ درصد فعالیت ها به آموزش خلبانی اختصاص یافته ضمن آنکه پروازهای باری و مسافری نیز داریم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بیان کرد: یکی از برنامه های سال جاری در حوزه پروازی ارائه خدمات به زائران اربعین در فرودگاه بین المللی پیام مستقر در استان البرز است.

قنبرپوربه برنامه های سال جاری این مجموعه اشاره کرد و گفت : جذب ۷۳ شرکت جدید سرمایه گذار با محوریت حوزه الکترونیک و آی سی تی ، توسعه زیر ساخت برای رونق کسب و کارهای تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعال سازی یک شرکت خصوصی برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافری و باری از مهمترین برنامه ها است .

وی افزود: قرار داد احداث سوله های نگهداری کالا با ۶ سرمایه گذار در زمینی به مساحت هفت هکتار منعقد شده است تا واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام بتوانند کالاهای خود را در این سوله ها نگهداری کنند.

ایجاد دفتر مشترک اداری برای شرکت های مستقر در منطقه ویژه پیام ، راه اندازی یک مجتمع تجاری اداری ، احداث پارک دیتا سنتر و راه اندازی ۲ مجموعه جدید خدمات بالگردی با مشارکت جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های اجرایی از دیگر برنامه های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است.

قنبر پور گفت: در تلاش هستیم تا با کسب مجوز از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خرید یک فروند هواپیمای ملکی باهدف خدمات مسافری ، باری و پستی اقدام کنیم .

وی واردات دام زنده و گوشت به کشور را یکی دیگر از برنامه های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در سال جاری برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار