مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: هویت دار شدن تمامی اراضی کشاورزی استان تا پایان سال بصورت جدی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 05 April 2023

مهدی اقبال در جمع برخی خبرنگاران با بیان این‌که یکی از نکات بسیار مهمی که رهبر انقلاب اسلامی در شعار امسال مطرح کردند رشد تولید بود، اظهار کرد: در این خصوص نقش اتمام کاداستر به عنوان زیرساخت اصلی هویت سازی و توسعه سند رسمی و پشتیبان تولید، بسیار تاثیرگذار است.

وی بر رصد کامل حقوق عامه و جلوگیری از این حقوق و پیشگیری از جرم با اجرای کامل قانون جامع حدنگاری در سطح استان تاکید و افزود: علاوه بر تلاش در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۲، سعی ما این است که بیانات مقام عظمای ولایت در دیدار سال گذشته ایشان با مسئولان قضایی و فصل الخطاب مبنی بر اتمام کاداستر و تعیین تکلیف متر به متر اراضی کشور محقق شود.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با اشاره به اتمام کاداستر اراضی ملی در این استان در سال ۱۴۰۰ گفت: مهمترین راهکار جهت جلوگیری از زمین خواری و مشکلات متعاقب آن و کمک به رشد تولید در بخش‌های مختلف بویژه کشاورزی، هویت سازی اموال و عرصه‌ها با مستندسازی زیرساخت‌ها با اجرای کامل و جامع قانون حدنگار است.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به موفقیت در بخش کاداستر اراضی ملی در سطح استان تصریح کرد: یکی از اقدامات بنیادین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سال‌گذشته،کاداستر کشاورزی و متعاقب آن کاداستر اراضی روستایی و شهری بود که موفقیت‌های قابل توجهی در این بخش کسب شد.

وی خاطرنشان کرد:  بر اساس اعلام آمار‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، میزان عملکرد مستندسازی اراضی کشاورزی این استان در پایان سال گذشته حدود ۵.۵ درصد بود که این آمار در پایان شهریورماه امسال و بر اساس آمار اعلامی از سوی مدیرکل بازرسی سازمان در جلسه معارفه مدیرکل یزد به حدود ۱۰ درصد رسید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد افزود: براساس آخرین آمار اعلامی، این آمار با مساحت ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مجموع ۷۹۵۶۱ هکتار اراضی کشاورزی استان یزد به ۵۸ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ برابر و نسبت به آمار ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵.۵ برابر رشد داشته است.

اقبال با اشاره به برنامه‌های تحولی مهرماه ۱۴۰۱ به بعد برای افزایش این آمار در سطح استان گفت: در این راستا، تشکیل مستمر قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی در مرکز استان و شهرستان‌ها به ریاست استاندار، رئیس کل دادگستری، فرمانداران و روسای دادگستری در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: همچنین تشکیل ۲۵۰ دفتر حدنگاری در دورترین نقاط روستایی و شهری با همکاری بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها در راستای جمع آوری اسناد دفترچه‌ای و تسریع در صدور اسناد زراعی، روستایی و شهری به خوبی اجرا شد.

وی تأکید کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، این عزم جدی را در جهت لبیک گفتن به نصایح و منویات مقام عظمای ولایت در خصوص تحقق شعار سال و هویت سازی اراضی و املاک، با دل و جان و جدیت دنبال خواهد کرد تا این طرح در بخش‌های باقیمانده بویژه کشاورزی و زراعی با قدرت به اتمام برسد به شرط اینکه دستگاه‌های متولی امر زمین هم همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار