رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیرو مکاتبه وزیر نیرو در خصوص احتمال وقوع زمستان سرد و رخداد النینو قوی در پاییز و زمستان امسال از استانداران و روسای شوراهای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور خواست تا برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ارتقاء آمادگی و سایر تدابیر لازم اندیشیده شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 11 October 2015
اسماعیل نجار در نامه‌ای خطاب به استانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران ‌استان‌های سراسر کشور اطلاع‌رسانی به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و روسای سازمان‌ها، اداره‌ها و نهادهای مربوط با مدیریت بحران را در ارتباط با تغییرات آب‌وهوایی در پاییز و زمستان امسال خواستار شد.

انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ارتقاء حفظ آمادگی و در اولویت قرار گرفتن اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کاهش خسارات این پدیده از دیگر نکات اشاره شده در نامه فوق است.

پاکسازی معابر و آبراهه‌های زیر گذر جاده‌ها و خطوط ریلی کشور و لحاظ تمهیدات لازم برای تامین انرژی، ذخیره‌سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف، به ویژه پیش‌بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاه‌ها، آمادگی لازم اداره‌های جهاد کشاورزی، شعب جمعیت هلال احمر، پایش و پیش‌بینی‌های به هنگام بارش و اعلام هشدارهای به موقع در خصوص پدیده مذکور و اتخاذ تدابیر لازم از دیگر موارد اعلامی این نامه است.

در ادامه این نامه نیز آمده است که اتخاذ تدابیر لازم از سوی نیروهای نظامی استان‌ها و تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مدیرت بحران استان در شرایط اضطراری، برنامه‌ریزی‌ها در جهت تسهیل ترددهای بین شهری و مسیرهای کوهستانی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار