معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی البرز گفت: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، ضرورت دارد شهروندان ضمن نظارت بیشتر بر جوانان و نوجوانان، توصیه‌های پلیس را جدی گرفته تا دچار آسیب نشوند.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 12 March 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ سید مرتضی موسوی در این خصوص بیان کرد: چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های بزرگ ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبه ماه اسفند تا پس از نیمه‌شب تا آخرین چهارشنبه سال برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است. این جشن، نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز برگزار می‌شود، آیینی که با گذشت زمان تغییر کرده و به سمت و سوی زیان و نگرانی خانواده ها سوق یافته است.
وی افزود: هوشیاری والدین و آموزش دادن به فرزندان خود عامل مهم در پیشگیری از هرگونه آسیب دیدگی در چهارشنبه آخر سال است، چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است. طبق تجربه های سال های گذشته افراد زیادی دچار سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت و استفاده از مواد محترقه خطرناک از دست داده اند که کاربران فضای مجازی می توانند در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه را به واحد مشاوره پلیس اطلاع دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز بیان کرد: استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که کاملاً مراقبت انجام شود، حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از مواد آتش زا استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند هم ممکن است اتفاق بیفتد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: همه موادی که در نارنجک، ترقه، منور و سایر مواد آتش زا و محترقه استفاده می‌شوند، از مواد منفجره و آتش زا هستند که خطرناک اند  و صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهند داشت.
وی افزود: این مواد خاصیت انفجاری و آتش زایی به خودی خود را دارند پس توصیه می شود از نگهداری آنها حتی به مقادیر بسیار کم در منازل، زیرزمین، محل کار و… جداً خودداری کنید.
سرهنگ موسوی با هشدار به خانواده ها برای نظارت دوچندان بر رفتار جوانان و نوجوانان خود در این ایام، تاکید کرد: به شهروندان توصیه می کنیم از حضور در تجمعاتی که در آن از مواد آتش زا استفاده می شود جدا پرهیز کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار