کد خبر: ۱۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷ 06 March 2015
معاون توسعه منابع انسانی استانداری مازندران گفت: وظیفه ما در راستای کاشت، داشت و برداشت از درخت تعمیم فرهنگ درختکاری میان آحاد مردم جامعه است.
 
به گزارش فارس، حسن خیریان‌پور ظهر امروز در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر که با محوریت هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 15 اسفند هر سال با نام روز درختکاری نامیده می‌شود بنابراین نیازمند تعمق در واژه درخت، منابع طبیعی و بازنگری به اهمیت این موضوع است.

وی تصریح کرد: درخت نعمتی الهی است که از سوی خداوند در اختیار انسان‌ها قرار گرفت تا بتوانند از شاخسار، برگ میوه و ریشه و تمام اعضایش به‌بهترین شکل بهر‌ه‌مند شوند.

خیریان‌پور بیان کرد: با تعمق به گذشته‌های دور و زمانی که‌ انسان‌ها جنگل‌نشین بودند و با تاکنون و در حتی امروزه در عصر صنعتی شدن هنوز هم نیاز به درخت در تمام زمینه‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درخت در دین و آیین ما در ادبیات و اشعار شعرای ما جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در اقتصاد، فرهنگ و سیاست نیز نقش مهمی دارد به عنوان مثال در زمینه سیاست در سفر روسای جمهور درختی را به همدیگر هدیه می‌دهند که نماد دوستی آن دولت‌ها به‌شمار می‌آید.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار مازندران با تاکید بر الگوپذیری از درخت در زمینه‌ایی مانند صبر، استقامت، ایستادگی و ثمر‌بخشی و ...، خاطر‌نشان کرد: انتقال فرهنگ درختکاری باید در بین تمام آحاد جامعه نهادینه شود و در این‌باره باید نهادهای مختلف اقدام به کاشتن درخت در محیط‌‌های اداری کنند تا نسل‌های آینده بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی در پایان با بیان اینکه نگهداری و احساس مسئولیت نسبت به درختان و فضای سبز نیز ضروری است، گفت: با برنامه‌ریزی درست باید در جهت بهره‌برداری اصولی و حساب شده از درختان تلاش کنیم و بتوانیم خوب اجرا کنیم، خوب نظارت کنیم و به‌درستی نیز کنترل و مراقبت کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931215000383#sthash.Z5qaoDup.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار