شهرک لبن قم یکی از شهرک‌های اقتصادی استان قم محسوب می‌شود که نقش زیادی در تامین فراورد‌های دامی دارد به طوری که روزانه ۱۲۰ تن شیر در این شهرک تولید و در قم و دیگر استان‌ها توزیع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲ 26 February 2023

به گزارش تابناک قم، شهرک لبن قم این روز‌ها حال خوشی ندارد از مشکل تامین نهاد‌ها گرفته تا بیماری‌هایی که سلامت دام‌ها را تهدید می‌کند.

رمضان خانی مسئول شهرک لبن قم گفت: روند صعودی قیمت دلار باعث افزایش فیمت نهاده‌های دامی شده است.

وی تصریح کرد: طی دوهفته اخیر کنجاله سویا که خوراک اصلی دام‌های شیرده است افزایش بهای قابل توجهی یافته و حتی از طریق بازارگاه هم موفق به تامین نهاده نشده ایم.

رمضان خانی با اشاره بروز بیماری تب مالت در بین دام‌های شهرک لبن افزود: متاسفانه به علت استاندارد نبودن دامداری‌ها این بیماری که مسری است به سرعت در بین دام‌ها شیوع می‌یابد.

وی افزود: هرچند که جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان برای واکسیتاسیون اقدام کردند، اما هم اکنون ۳۰۰ دام گرفتار این بیماری شده اند و باید به کشتارگاه بسپاریم.

مسئول شهرک لبن قم تصریح کرد: یکی از دلایل بروز بیمار‌های مسری دام‌ها انتقال غیر بهداشتی کود توسط متولیان شهرک است به همین علت تصمیم را بر این گذاشتیم که از این پس انتقال کود‌ها را خود دامداران انجام دهند.

وی یکی از مشکلات جدی این شهرک را مدیریت تصمیم گیران خارج از شهر لبن دانست و اظهار داشت: به علت عدم اگاهی تصمیم گیرندگان از چالش‌های این شهرک مشکلات و مسایل شهری و زیر ساختی تمامی ندارد و اعتقاد داریم تنها راهکارموجود سپردن مدیریت شهرک لبن به دامداران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار