کد خبر: ۱۰۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸ 10 October 2015

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از دانش آموزان خواست تا ترویج کننده مصرف روزانه یک تخم مرغ در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز شنبه به مناسبت روز جهانی تخم مرغ که مصادف با 9 اکتبر و 17 مهرماه است، در مدرسه دخترانه شهید مهندس تقوی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: زندگی سالم برای یک فرد سالم در گرو استفاده روزانه از یک عدد تخم مرغ است و از شما دانش آموزان به عنوان سفیران و مبلغین جهاد کشاورزی می خواهیم تا در جهت مصرف این ماده غذایی مفید و موثر ما را یاری کنید.

وی هدف از نامگذاری روز جهانی تخم مرغ را ترویج فرهنگ استفاده از این ماده پروتئینی به عنوان بهترین ماده غذایی دانست و اظهار داشت: هم اکنون تخم مرغ به عنوان معیار اندازه گیری پروتئین مواد غذایی قرار گرفته و مابقی مواد غذایی را را بر اساس آن می سنجند.

وی گفت: شما دختران دانش آموز به عنوان مادران آینده جامعه هم اکنون در حال رشد هستید و نیاز به پروتئین برای داشتن بدن و جسمی سالم و جامعه ای سالم دارید..

موسوی به میزان تولید تخم مرغ در استان اشاره کرد و افزود: در استان البرز 100 واحد تولید تخم مرغ فعال هستند که سالانه 95 هزار تن تخم مرغ تولید می کنند.

وی ادامه داد: از این میزان تولید 28 هزار تن به مصرف داخلی استان می رسد و مابقی به دیگر استان ها و یا خارج از کشور صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: البرز با تولید 11 درصد تخم مرغ کشور دومین تولید کننده تخم مرغ کشور است.

در پایان این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به منظور ترویج استفاده ازتخم مرغ در بین دانش آموزان این دبیرستان ساندویچ تخم مرغ توزیع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار