مدیر طرح های صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: نیم ضریح حضرت امیرالمومنین علی(ع) به همت متخصصان البرزی و خیران در مسجد جامع محمدشهر ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 19 February 2023

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا میدانی گفت: نیم ضریح حضرت علی(ع) دومین ضریحی است که تاکنون در استان البرز ساخته می‌شود و اجرای این طرح نیز با ابلاغ به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و هم اکنون نیز ساخت این ضریح به همت خیران بازسازی حرم ستاد عتبات عالیات، خیران شهر محمدشهر و نیز با نذورات مردمی در مسجد جامع محمدشهر در حال اجرا است.

او در ادامه با اشاره به تلاش متخصصان البرزی در دقت و ظرافت ساخت این نیم ضریح متبرک، افزود:  با توجه به نیاز به بیش از سه هزار گوی و ماسوره در مراحل ساخت نیم ضریح، با کمک متخصصان البرزی توانستیم قالب های ریخته گری آن‌ها را بسازیم و برای اولین بار در استان البرز مراحل ساخت گوی و ماسوره استیل با کیفیت عالی را پشت سر گذاشته‌ایم و هم اکنون نیز در شهر کمال‌شهر در حال تولید گوی و ماسوره هستیم.

مدیر طرح های صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: ساخت نیم ضریح در مرحله قلم زنی است و در هفته آینده نیز به طور کامل  متعلقات قلم زنی شده، نصب خواهند شد.

این نیم ضریح در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ با انتقال به نجف اشرف در صحن حضرت زهرا(س), نزدیکترین محل به محل دفن شده حضرت علی (ع) نصب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار