رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی از اولویت‌های کرمانشاه برای پاسخگویی به نیاز بیماران است.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 19 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در تابستان امسال مصوبات بسیار خوبی برای حوزه بهداشت و درمان استان در نظر گرفته شد به صورتیکه پروژه‌های درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در مصوبات سفر قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ پروژه دانشگاه علوم پزشکی در مصوبات سفر قرار گرفت که یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای آنها اختصاص یافت و بیشتر این پروژه‌ها که عمدتاً نیمه فعال بودند مجدد فعال شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تنها پروژه مهمی که در سفر رئیس جمهور جزو مصوبات سفر قرار نگرفت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه بود که علت آن پیشرفت فیزیکی اندک پروژه بود.

محمدی با اینکه احداث و راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه نیاز مردم استان است، بیان کرد: این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده اما دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده به صورتی که تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین سرمایه‌گذاری نیز ندارد و استاندار کرمانشاه نیز پیگیر جذب سرمایه‌گذار و تأسیس آن است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در مرکز استان با کمبود تخت درمانی مواجه شویم، گفت: هم اکنون اکثر شهرستان‌های استان کرمانشاه دارای بیمارستان هستند و در آینده نزدیک بیمارستان ثلاث باباجانی و دالاهو نیز به بهره‌برداری خواهند رسید اما نگرانی در مرکز استان وجود دارد زیرا بسیاری از بیماران حتی استان‌های مجاور به کرمانشاه مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن بیماران صعب العلاج، عنوان کرد: با حمایت‌های دولت ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که هزینه‌های درمانی بیماران پرداخت خواهد شد و کمیته درمانی این افراد هر ۲ هفته یکبار تشکیل می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار