معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر و بخشدار بخش موگویی گفت: با توجه به بارش برف سنگین و مسدود شدن سه هفته‌ای راه‌های مواصلاتی روستاهای منطقه پشت کوه دوم، عملیات امداد رسانی هوایی به این مناطق انجام شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 17 February 2023

علی کاظمی درباره آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان فریدونشهر در پی بارش سنگین برف در سه روز گذشته، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از قبل با استاندار و ارتش انجام داده بودیم، یک فروند هلیکوپترِ هوانیروز به منظور امداد رسانی به روستاهای منطقه پشت کوه دوم که در محاصره برف هستند در اختیار گرفتیم که سه سورتی پرواز انجام دادیم و آذوقه مورد نیاز مردم و مقداری خوراک دام را به ۱۱ روستا منتقل کردیم و این اقلام غذایی را در اختیار شوراها و دهیاران قرار دادیم.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از طریق سپاه استان و دستگاه‌های متولی مقرر شد چند دستگاه بولدوزر برای برف روبی سریع‌تر در اختیار بگیریم تا گردنه کلوسه را بازگشایی کنیم. اگر شرایط پایدار باشد در چند روز آینده این گردنه بازشگایی می‌شود تا مردم بتوانند تردد ایمنی داشته باشتند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری فریدونشهر و بخشدار بخش موگویی، ادامه داد: در مناطق دشت فریدونشهر بیش از ۷۰ سالنتیمتر بارش برف داشتیم و حجم برف و کولاک در ارتفاعات و گردنه‌های شهرستان بیش از ۳ متر بود. تا امروز از تمام ظرفیت‌ اکیپ های راهداری در مناطق روستایی بهره گرفتیم که توانستیم محورهای اصلی و راه‌های مواصلاتی ۵۰ روستا را بازگشایی کنیم، اما هنوز راه‌های ۱۰ روستا مسدود است که از این تعداد ۷ روستا در منطقه پشت کوه دوم و سه روستا در منطقه پیشکوه است که جاده‌های آنتنی و فرعی دارند.

کاظمی تصریح کرد: در شهر فریدونشهر بیش از ۶۰ سانتیمتر برف بارید. امروز هوا آفتابی بود و وزش باد نداشتیم. تمام راه‌های مواصلاتی به شهرستان فریدونشهر باز است، اما بسیاری از این راه‌ها هنوز تعریض نشده‌اند، به‌طوری که در برخی جاده‌های فرعی و روستایی یک لاینِ جاده باز است و کسانی که قصد تردد در این مناطق را دارند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که عملیات امدادرسانی هوایی به روستاهای پشت کوه دوم دو روزه باشد که با توجه به محدودیت‌ها تنها یک روز توانستیم این امداد رسانی را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار