فرمانده انتظامی شهرستان تفرش از دستگيري ۳ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی در هنگام حفاری در یکي از روستاهاي این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ 14 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "سعید فراهانی" افزود: در پی دریافت خبری مبني بر فعاليت ۳ حفار غيرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان تفرش، بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وي یادآورشد: مأموران با اشراف اطلاعاتي محل حفاری را شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی ۳ متهم را حین عملیات حفاری برای پیدایش اشیاء عتیقه دستگير و تعدادی آلات و ادوات حفاری از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.
سرهنگ فراهانی در پایان ضمن قدرداني از همکاری صمیمانه مردم و احساس مسئولیت آنها در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی افزود: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز براي به دست آوردن گنج و اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي‌شود و شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در اين زمينه را از طریق تماس تلفنی به مرکز فوریت های پلیسي ۱۱۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار