کد خبر: ۱۰۹۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 11 February 2023

فعالیت سامانه بارشی در چند روز گذشته، بارش باران و برف را در اغلب نقاط مازندران در پی داشت که با وجود برکات آن و شادمانی مردم، سبب مشکلاتی همچون بسته‌شدن جاده‌ها و گرفتاری رانندگان و پیامدهای ناشی از وقوع کولاک و بوران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که بارش برف و باران در برخی مناطق متوقف شده استان، سازمان هواشناسی تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان رو یکشنبه هفته جاری پیش بینی کرده است.

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این روزها هموطنان را به پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه کرده اند و تاکید دارند که رانندگان در صورت لزوم برای سفر پیش از حرکت باید نسبت به بررسی وضعیت فنی خودرو، سالم بودن لاستیک ها، سیستم گرمایشی و برف پاک کن اقدام کرده و تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی را حتما به همراه داشته باشند.

با این حال بارش‌شدید برف از بامداد جمعه در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۱۶۹ راه روستایی و یک راه اصلی در کیاسر، قطعی برق در ۲۰ روستا و همچنین قطعی شبکه انتقال آب آشامیدنی در بخش هایی از قائمشهر از دیگر مصیبت‌های این بلیه در ساعت‌های گذشته در استان بوده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا و بارش شدید برف، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار