مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: اصفهان در سال گذشته ۷ روز خطرناک را پشت سر گذاشته که این تعداد در امسال به صفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰ 06 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست اصفهان، مهندس حمید ظهرابی در مراسم نخستین سالگرد حذف مازوت از چرخه سوخت نیروگاه‌های اصفهان، اظهار داشت: اقدام ارزشمند حذف مازوت از چرخه سوخت ۲ نیروگاه بزرگ هم‌جوار شهر اصفهان، که با حمایت استاندار اصفهان، دادگستری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط استان در سال گذشته انجام شد، سبب کاهش قابل ملاحظه تعداد روزهای ناسالم در کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان شد.
وی افزود: اصفهان در ۳۳۶ روز ابتدایی امسال تاکنون از ۲۹۵ روز هوای سالم برخوردار بوده، در حالی که در سال گذشته فقط ۲۲۴ روز سالم را تجربه کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: همچنین کیفیت هوا در همین مدت در سال گذشته ۶۷ روز ناسالم بوده، که این میزان در امسال به ۳۴ روز رسیده است.
وی تصریح کرد: تعداد روزهای بسیار ناسالم ثبت شده در سال گذشته از ۱۸ به ۷ روز در امسال کاهش یافته و اصفهان در سال گذشته ۷ روز خطرناک را پشت‌سر گذاشته که این تعداد در امسال به صفر رسیده است.
ظهرابی گفت: اگر چه شرایط ناپایداری هوا در امسال به این امر کمک کرده، ولی تغییر سوخت دو نیروگاه برق در اصفهان و بهبود کیفیت بنزین نقش اساسی در این موضوع داشته است.
وی با اشاره به موفقیت برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان گفت: سه برنامه کلان زیست محیطی دیگر در زمینه ریزگردها، تالاب بین‌المللی گاوخونی و زاینده‌رود با تأکید استاندار اصفهان و محوریت محیط زیست استان در شرف تدوین و ارائه در آغاز سال آتی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین به همزمانی برگزاری این مراسم با ۱۲ اسفند، سوم مارس روز جهانی حیات وحش، بیان داشت: اگر چه استان اصفهان به عنوان قطب صنعت و گردشگری کشور شناخته شده، اما زیستگاه‌های طبیعی استان و حیات وحش غنی این خطه از ایران در نوع خود منحصر به فرد بوده، به گونه‌ای که قریب به ۵۰ درصد از پستانداران علف‌خوار بزرگ‌جثه کشور در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان زیست می‌کنند.
مدیرعامل نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان نیز در آغاز این مراسم با اشاره به برآوردهای فنی و اقتصادی به عمل آمده، گفت: استفاده از سوخت گاز در مقایسه با مازوت در این نیروگاه از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.
محسن افتخاری تصریح کرد: علاوه بر اثرات زیست محیطی مثبت این تغییر سوخت میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش مصرف آب و سایر منابع حاصل از جایگزینی سوخت گاز به جای مازوت است.
مهندس موسی‌الرضایی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای و مهندس مومنی، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز از سخنرانان این مراسم بودند که در زمینه تاریخچه تولید برق در ایران و اصفهان توسط بخش خصوصی و دولتی و همچنین میزان مصرف گاز و لزوم مصرف بهینه این موهبت الهی اطلاعات مفیدی را در این مراسم ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار