رئیس شورای شهر تهران خواستار ممنوعیت واردات گل‌های مصنوعی به کشور شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 10 October 2015
مهدی چمران در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه که صبح امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار همدانی، اظهار داشت: با اینکه ظرفیت قابل توجهی در منابع طبیعی و تنوع گونه‌های گیاهی در کشور داریم و کمتر کشوری تا این حد تنوع دارد اما هنوز جایگاه مناسبی بین کشورهای دیگر نداریم.

وی ادامه داد: میزان فعلی صادرات گل و گیاه زیبنده ما نیست و وضعیت مشابه حوزه گردشگری است که علی رغم تنوعی که در این حوزه نتوانسته‌ایم از این صنعت به درستی استفاده کنیم. باید در امر صادرات تلاش بیشتری کنیم  چراکه در شرایط فعلی کشور ما نیاز مبرمی به صادرات و منابع مالی آن دارد ضمن اینکه فعال‌تر شدن حوزه گل و گیاه هم می‌تواند کارآفرینی سالمی به وجود آورد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از همایش‌ها به ویژه همایش‌های صدا و سیما از گل‌‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چرا گل‌های طبیعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؟ گل‌های مصنوعی شادابی را برای مردم و بینندگان آن به وجود نمی‌آورد. اصلا بهتر است ورود گل مصنوعی به ایران ممنوع کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود،‌گفت: خواهشمندیم همه مردم در حفظ درختان بکوشند، چراکه حفظ آنها به عزم مردمی و ارزشی که آنها برای درختان و محیط زیست قائل می‌شوند بستگی دارد. برای این امر نیز می‌توانیم از سیاست‌های تشویقی استفاده شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار