مدیرکل گمرکات استان بوشهر خبر داد
طی شش ماهه نخست امسال حدود 834 هزار تن کالا به ارزش حدود 1 میلیارد و 623 میلیون دلار از گمرکات استان به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 1 و ازلحاظ ارزش 17 درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 10 October 2015
تابناک بوشهر: احمد پورحیدر گفت: استان بوشهر در زمینه صادرات و واردات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و به‌عنوان یکی از دروازه‌های مهم صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود. 

 به گزارش تابناک بوشهر به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، پورحیدر اضافه کرد: تسهیل در امور گمرکی را به‌عنوان یکی از برنامه‌ها مهم در دستور کار خود داریم و به‌منظور تحقق این مهم اقدامات مناسبی صورت گرفته است تا بتوانیم شاهد تسریع در خروج و ورود کالا در گمرکات استان بوشهر باشیم. 

فعالیت 13 گمرک در سطح استان بوشهر

وی به فعالیت 13 گمرک در سطح استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات استان بوشهر را می‌توان به ترتیب میعانات گازی، محصولات پتروشیمی‌، روغن‌پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، سیمان و... عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان تأکید کرد: عمده کشورهای مقصد صادرات از گمرک بوشهر به ترتیب  امارات متحده عربی، هند، قطر، کویت و ویتنام به‌عنوان بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان بوشهر هستند. 

مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش 20 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی ازنظر وزنی طی شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گمرکات استان خبر داد و افزود: گمرکات استان بوشهر از نظر صادرات رتبه نخست کشور را کسب کرده است. 

وی با اشاره به صادرات بالغ‌بر 13 میلیون و 663 هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر طی شش ماهه نخست امسال، بیان کرد: ارزش این میزان کالای صادراتی بالغ‌بر7 میلیارد و 258 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنظر وزن 20 درصد رشد و از لحاظ ارزش 16 درصد کاهش داشته است. 

پور حیدر در ادامه افزود: طی شش ماهه نخست امسال حدود 834 هزار تن کالا به ارزش حدود 1 میلیارد و 623 میلیون دلار از گمرکات استان به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 1 و ازلحاظ ارزش 17 درصد کاهش نشان می‌دهد. 

وی در پایان با اشاره به درآمد یک‌هزار و 93 میلیارد تومانی گمرکات استان بوشهر طی شش ماه نخست سال جاری گفت: درآمد گمرکات استان بوشهر در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار